Navigheaza pe teren in timp real, te ajutam sa gasesti comoara ascunsa aici! Dupa autentificare.

Varful Mosului - Sarata

Din fata stabilimentului se ridica un deal - Coasta Mosului - pe muchia caruia suie o carare marcata neconventional cu banda verde. Poteca strabate pitoresti padurici de pin si de stejari pitici, razbatand, dupa jumatate de ora, pe un mic promontoriu cu un platouas pe care este ridicata o cruce; e Varful Mosului...

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Varful Mosului - Sarata - dupa inregistrare.

Lacul Sfanta Ana Lacul Sfanta Ana
Lacul Sfanta Ana
Cascada La Sipot Chiojdu cascada La Sipot
Cascada La Sipot
Piatra cu caldare mare Piatra Soimului caldare mare
Piatra cu caldare mare
Capela actuala de pe Muntele Frumos muntele frumos capela
Capela actuala de pe Muntele Frumos

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Varful Mosului Sarata!

Vizitati Varful Mosului - Sarata si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Satul Sarata, accesibil din Bacau pe o sosea asfaltata, a fost si incearca se redevina o importanta statiune balneo-climaterica locala. Izvoarele sarate de aici au fost captate si in jurul lor s-a infiripat o ministatiune de bai aflata in proprietatea Centrului Catolic de Siritualitate Sfantul Ieremia din Iasi. Intra in zona tainica a cautatorilor de comori virtuale, si cauta geocutia terenului de joaca Geotrekking ascunsa aici!

Cea mai apropiata localitate este Sarata, se afla la 1,63 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Sarata: 1
Ce atractii importante si populare sunt in apropierea obiectivului turistic Varful Mosului Sarata?
(detalii dupa autentificare)
Cascadele Timide de pe valea Baltatei - Culmea Pietricica la la 1,9 km.
Paraiasul Baltata curge pe versantul estic al Culmii Pietricica, traverseaza satul Baltata (comuna Sarata) si se varsa in paraul Sarata, putin inainte ca si acesta sa dispara in raul Siret.
Varful Hegesca - Culmea Pietricica la la 2,1 km.
Este plesuv si acoperit de vegetatie pitica, stepica, datorita subsolului pietros ce iese in parte la zi.
Capela Calvar - Luizi-Calugara la la 2,4 km.
Capela de pe acest deal, are hramul Coborarea Duhului Sfant, acelasi cu al partii centrale a satului Luizi-Calugara.
Altarul de pe paraul Bahna - Luizi-Calugara la la 2,9 km.
Paraul Bahna traverseaza comuna Luizi-Calugara, ajungand in Siret dupa ce se uneste cu paraul Sarata.
Capela de pe Magura Baltatei - Culmea Pietricica la la 3 km.
Dupa un obicei local, pe culmile golase ale unor picioare ale Pietricicai, fiecare asemenea comunitate a ridicat cate o capela.
Capela Ghert Luizi Calugara la la 4 km.
Dealul Ghert delimiteaza spre nord teritoriul comunei Luizi Calugara, dominand unul dintre satele sale componente, Osebiti.
Capela Bozdos Valea Seaca Nicolae Balcescu la la 5,7 km.
Pe Dealul Bozdos (Ungureanului) ce domina satul Valea Seaca dinspre vest se afla, ca pe toate dealurile din nord-vestul Culmii Pietricica, o capela a puternicei comunitatii catolice bacauane de sub aceasta culme.
Capela Ciciola Culmea Pietricica la la 6,2 km.
Nu foarte mult sub varf, pe versantul vestic, cel dinspre satul Valea Mare, se afla Poiana Ciciola.
Biserica de lemn din satul Buchila Nicolae Balcescu la la 6,4 km.
Traditia satului afirma ca biserica are cinci secole de existenta, dar e documentata doar din 1893.
Cascada si Pestera Ghimelcea Culmea Pietricica la la 8,1 km.
Biserica de lemn Valea Mare Faraoani la la 8,3 km.
Biserica de lemn - inima de stejar - din satul Valea Mare, comuna Faraoani, este una dintre cele mai vechi dintre cele ale comunitatilor catolice din zona Bacaului.
Picturi murale Bacau la la 8,6 km.
Picturile murale au fost realizate cu vopsea purificatoare de aer, astfel incat Bacaul este azi orasul cu cele mai multe picturi purificatoare din Europa.
Lacul Serbanesti Bacau la la 9,4 km.
Manastirea Carmelitana din Luncani la la 11,8 km.
Am fost pe punctul de a abandona cautarea. La Iisus se ajunge pe o alee prin stanga.
Drumul Crucii de la Manastirea Carmelitana Luncani la la 11,9 km.
In padurea din jurul manastirii a inceput concursul de triluri.
Cineritele de la Somusca la la 12,5 km.
Cele de la Somusca, com Cleja, fac parte dintr-un orizont mai larg ce ajunge pana in valea Siretului.
Biserica de lemn Luncani la la 13,7 km.
Cutia era un pic descoperita, dar in stare buna. Buna, am ajuns la biserica, am cautat in scorburile a 2-3 nuci ce pareau a fi cel descris, dar nu am avut noroc.
Lacul Lilieci la la 14 km. Lacul Cleja la la 16,8 km. Lacul Bibiresti la la 18,4 km. Lacul Horgesti la la 18,8 km.
Cetatea dacica Racatau la la 23,4 km.
Cetatea se afla pe malul stang al lacului de acumulare Racaciuni, implicit, al Siretului, in afara satului Racataul de Jos, dar pe raza administrativa a acestuia.
Biserica veche din Dragusani la la 23,7 km.
In capatul din amonte al satului se afla biserica Sfantul Nicolae.
Manastirea Caraclau Barsanesti la la 23,8 km.
Locul ales - departe de sat - este deosebit de pitoresc.
Schitul Sfantul Alexie Dragusani la la 24,3 km.
Administrativ, schitul apartine satului Dragusani-Parava.
Valori naturale - Judetul Bacau

• Urmarire Varful Mosului
  • Localizare pozitie pe harta Sarata

• Dealurile biciclistilor Cocorastii Mislii: Efortul a meritat - Am gasit cutita mergand dinspre Bordeienii Mari. Un traseu destul de greu , printre niste arbusti plini cu spini.
  • Cascada Vanatara: Dimineata - Dupa o scurta cautare, am gasit geocutia.
  • Biserica Neagra Brasov: Nu puteam sa ratam cutia - Nu puteam sa ratam aceasta cutiuta. Vanatoare in grup.
  • Lespezi Star: Oau felicitari - Cred ca sunteti primi. Ma bucur ca ati gasit-o.
  • Lacul de acumulare Sub Cetate: Mersi pentru ocazie - Greu de ajuns pina la geocutie cu suflu.
  • Stancile Pietrei Rosii: Satisfactie dubla - Varful Pietrele Rosii a fost primul al culmii, imediat ce am ajuns pe ea. Suind din Gura Haitii cu gandul sa ajungem pe Pietrosul Calimanilor.
  • Lacul Zervesti: Pe malul lacului - Am gasit geocutia ascunsa pe malul lacului de acumulare Zervesti. Am ocolit lacul pe la baraj.
  • Orasul de Floci: Hai sa-i zicem flocaiala - Trebuie sa recunosc ca nu am cautat cutia, insa plimbarea prin vechiul Targ de Floci a meritat. Stiam cate ceva despre el, mai precis partea legata de Mihai Viteazu.
  • Turnul Olarilor - Sibiu: Gasita - I found the small box, right like in the description. Nice towers.
  • Gradina Zanelor - Cheile Bicazului: Amfiteatru - Distanta mica intre obiective (Suhard-Gradina) m-a intrigat. Credeam ca le desparte o rapa.
  • Baile Balvanyos - Izvorul Transilvania: Treburi mici si mari - Eram in drum spre valea paraului Iadului, dar am oprit la izvor, pentru a gasi geocutia ascunsa aici. In spatele capelei o doamna isi vedea de treaba.
  • Aleea Sfanta Ana - Baile Tusnad: Ultima zi din Tusvanyos - Si in timpul pregatirilor de plecare, ma opresc si aici. Vineri seara, alaturi de trekkingklub, n-am putut s-o caut, pur si simplu era prea multa lume, deh, concert.
  • Biserica armeneasca - Dumbraveni: Orasul armenesc - O biserica foarte frumoasa. Ar trebui restaurata.
  • Turnul Kendeffy - Muntele Orlea - Subcetate: Azi am gasit Turnul - Salut, dupa ce am urcat amandoi, 30 min, (Lore si Gigelush) pe acest munte am gasit Turnul care, pt noi a fost un mister. Am trecut de multe ori pe acolo, dar nu am reusit sa ajungem din diferite moive (si oricum nu stiam unde se afla.
  • Macin: Un flavor de Macin - Ascunzisul este excentric localizat fata de traseul marcat al culmii Pricopanului ce trece prin apropiere. Ceea ce poate, relativ, deranja.
  • Lacul Filigeni - Obcina Laposului: Lacul Filigeni - Obcina Laposului - Pentru ca stiam zona, nu am dat atentie descrierii accesului la ascunzis. Am urmat GPS, care nu stie de mila.
  • Sub Varful Lepsa: GeoStana de sub Varful Lepsa - Desi am trecut de vreo trei ori cu bicicleta pe drumul ce trece pe sub varf, deabia iarna acesta am reusit, in sfarsit, sa caut geocutia. De doua sezoane ascunzisul a devenit locul preferat de stana al ciobanilor din zona (probabil privelistea-i de vina).
  • Cheile Dofteanei: Nu am gasit cheile, nici cutia dar a meritat 100% - Dupa 2 zile de analizat harti, am decis sa incercam sa ajungem la chei plecand din Slanic Moldova. Am luat-o pe un drum forestier la iesirea din slanic, pe dreapta (dupa cabanele de camping de pe stanga).
  • Cascadele Ramnuta Mare: Salut domnule cavaler :-) - Comentariul tau nu are nici o valoare informationala. Data gasirii geocutiei apare langa comentariu, nu este nevoie sa fie inclusa si in text.
  • Belvedere Cheile Dobrogei: Ascunzis neprietenos - Intr-adevar, cele mai spectaculoase fotografii pot fi facute de pe stancile din partea de sud a cheilor. Cred ca urcarea pe oricare dintre stanci ofera o priveliste frumoasa.
  • Varful Peleaga: Peisaje spectaculoase - Da, cu adevarat Retezatul are peisaje spectaculoase, care depasesc cu mult celelalte grupe ale Carpatiilor. Am pus o geocutie si pe Varful Mare de pe care nu numai dupa parerea mea putem bucura de cea mai detailata priveliste asupra Retezatului.
  • Podul vechi de piatra Sancraiu: O adevarata bijuterie ascunsa - Am mai fost la Sancraiu, dar despre acest pod vechi de piatra nu am stiut. Podul se afla la capatul satului, dupa o mica curba dubla, si dupa cativa metri parcursi in albia paraului.
  • Baile Dugas 2 - Danesti: Geodomeniul furnicilor - Cand am ajuns la fata locului, prima data m-am plimbat putin in jurul bailor. Am gustat din apa care curge din izvorul aflat in apropierea intrarii bailor.
  • Izvorul Ozunca: Loc de odihna degradat - Au trecut mai mult de 5 ani de la ultima gasire a geocutiei ascunse aici, ascunzisul se afla poate in locul cel mai frecventat al statiunii, astfel nu am venit cu prea multe sperante. Locul de odihna se afla in stare avansata de degradare.

Ai ajuns in Sarata si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Varful Mosului? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Bacau, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!