Fantana de leac

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Fantana de leac - dupa inregistrare.

Privire din fata Zau de Campie castel Ugron
Privire din fata
Ruinele fostului restaurant ruine tusnad lac ciucas
Ruinele fostului restaurant
Privit din fata Sumuleu Ciuc basorelief palpabil
Privit din fata
Ciotul!? Balu
Ciotul!?

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Fantana de leac!

>>> Vizitati Fantana de leac si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Cea mai apropiata localitate este Macin, se afla la 3,55 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Macin: 13
Copacul lui Bezergheanu Muntii MacinuluiCopacul lui Bezergheanu Muntii Macinului
Copacul e emblematic si celebru in zona Pietrelor Mariei de langa Muntii Macin.
Revarsarea Rezervatia geologica Agighiol
Mormantul lui Gazi Ali Pasa Babadag
Este o cladire avand o forma hexagonala, ce dateaza din secolul al XVII-lea.
Minaretul si geamia turceasca Babadag
Cladirea este monument de arta musulmana, are un pridvor monumental cu arcade, iar langa se afla un minaret inalt de 21 m.
Fantana Zmeului Niculitel
Din acest deal izvoreste o apa limpede si racoroasa, si care se scurge spre vatra satului.
Saua Sulucu Muntii Macinului Judetul Tulcea
Tabia VecheTabia Veche
Panoramele satelitare realizate de Google Earth evidentiaza insa si alte amprente ale solului specifice urmelor unor cetati antice, precum cea numita Tabia Veche.
Locul fosilifer Bujoarele Dunele de nisip Hanu Conachi
Crucea celtica NiculitelCrucea celtica Niculitel
Pe potcoava de dealuri - ale Niculitelului - ce inconjoara localitatea Niculitel s-au descoperit urmele unei cetati, apreciata a fi dacica, precum si cele ale asa-numitului Troian - Val al lui Traian - un val de pamant cu caracter defensiv din epoca romana ori bizantina.
Dealul Asan Podisul BabadaguluiDealul Asan Podisul Babadagului
Podisul Babadag continua, fiziologic vorbind, culmea Muntilor Macin incepand din pasul Iaila sau Carapelit, ajungand pana pe malul Lacului Razelm.
Templul societatii meseriasilor Galati
Cladirea dateaza din 1896, si a fost construita de Societatea Meseriasilor.
TroesmisTroesmis
Cetatea Troesmis, una din cetatile principale ale getilor, se afla pe malul bratului Macin al Dunarii, in dreptul localitatii Turcoaia, la o distanta de 3 km de aceasta.
Vechiul cimitir turcesc IailaVechiul cimitir turcesc Iaila
Pe panta vestica a pasului, sub culme, se afla un vechi cimitir turcesc, zice-se parasit, desi, de la unul dintre locuitori am aflat ca n-ar fi decat neingrijit.
Biserica catolica din MalcociBiserica catolica din Malcoci
Satul Malcoci a fost infiintat in anul 1843 de 25 de familii germane, care purtau numele stramosilor lor originari din Alsacia, Valea Rinului, Baden, precum Weideman, Klein, Kress, Frank, fiind primul sat german catolic din Dobrogea.
Varful Tutuiatu Muntii Macinului
Varful Tuguiata Batrana Podisul BabadaguluiVarful Tuguiata Batrana Podisul Babadagului
Atingerea acestui obiectiv, sau a celui apropiat, Varful Tuguiata, de un alt participant la joc demonstreaza utilitatea si frumusetea jocului. Dupa ce am pus o cutiuta noua in ascunzisul de pe varful Tuguiata, mi-am continuat drumul spre Tuguiata Batrana.
Spinarea dinozaurului Pietrele MarieiSpinarea dinozaurului Pietrele Mariei
Desi am facut toate delusoarele Pietrelor Mariei si am vazut si creasta dinozaurului, indicatiile prea generale si pietrele din imagini prea multe si asemanatoare nu mi-au dezvaluit geoascunzisul.
Cetatea Noviodunum IsacceaCetatea Noviodunum Isaccea
Cetatea antica se afla in vestul Isaccei, pe malul Dunarii, la 2 km distanta, ajungandu-se la ea pe un drum neintretinut.
Moara de apa Stefan Nuca Valea Teilor
Este fosta moara de apa a lui Stefan Nuca, lasata in paragina.
Balta Seaca Movila Miresii
Pestera de la Moara Dealul ConsulPestera de la Moara Dealul Consul
Dealul Consul, preponderent alcatuit din roci vulcanice - porfire variat colorate - are la baza strate de calcar triasic, in care este cantonata si Pestera de la Moara.
Cetatea Cius Garliciu
Cismeaua Kalaigi Babadag
Apa izvorului este folosita de catre pelerinii musulmani pentru spalarea rituala.
Varful Sulucu Mare - Muntii Macinului
Pestera de la Stanca Dealul ConsulPestera de la Stanca Dealul Consul
Dealul Consul are o alcatuire mai putin comuna, pe de o parte din roci vulcanice, pe de alta parte dintr-un soclu de calcare triasice, intr-o klippa de acest gen fiind cantonata si Pestera de la Stanca.
Varful Vraju - Culmea PricopanuluiVarful Vraju - Culmea Pricopanului
Culmea Pricopanului este creasta secundara, dar impunatoare a Muntilor Macin, caracterizata prin uriase formatiuni granitice, stanci semete si panorame vaste de jur imprejur.
Dealul ConsulDealul Consul
Pentru masivitate, vigurozitate si zveltete, pentru salbaticia reliefului isi merita renumele de munte, chiar daca are doar 333 m.
Manastirea Celic Dere Cetatea Traian
Izvorul Carmazau Niculitel
Izvorul Carmazau se afla la est de satul Niculitel, la aproximativ 3,3 km distanta, in linie dreapta.
Cariera Macin
Lacul Iacobdeal TurcoaiaLacul Iacobdeal Turcoaia
Este numit de catre localnici La fantana.
Izvor Tutuiatu Muntii Macinului Cariera Greci Balta Albina
Bazilica paleo-crestina Niculitel
A fost ridicata la sfarsitul secolului al IV-lea, in timpul domniei imparatilor Valens si Valentinianus, si a suferit modificari in secolul al V-lea, in timpul domniei imparatului Theodosius al II-lea.
Varful Tuguiata Podisul BabadaguluiVarful Tuguiata Podisul Babadagului
Avand in vedere ca veneam de la dealul cu bujori de langa satul Atmagea. Am gasit geocutia foarte usor, dar am constatat ca aceasta este deteriorata.
Stejarul din Valea Cozluk Muntii MacinuluiStejarul din Valea Cozluk Muntii Macinului
Desi m-am invartit in jurul lui, am cotrobait in toate gaurile din stejar, nu am gasit geocutia.
Monumentul de pe Dealul Cerbului NiculitelMonumentul de pe Dealul Cerbului Niculitel
Este vorba despre un  obelisc inalt de vreo 3 m, construit din piatra, dedicat eroilor din comuna Niculitel, cazuti in cele doua razboaie mondiale.
Cheile Chediului Muntii MacinuluiCheile Chediului Muntii Macinului
Sunt un mare amator de chei, astfel mi-a facut placere sa pot parcurge niste chei adevarate si in muntii Macinului. Nu, in august, nu.
Cismea cu apa nepotabila Babadag
Conform afisului lipit pe zidul cismelei, apa nu este buna de baut.
Cetatea Beroe
Cetatea Ibida Slava RusaCetatea Ibida Slava Rusa
Este singura cetate al carei spatiu fortificat este strabatut de un curs de apa, si prezinta lucrari de indiguire, canalizare, poduri.
Lacul Lozova
Cismeaua din Padurea TrestenicCismeaua din Padurea Trestenic
Pe site-ul comunei, la capitolul obiective turistice este trecutã Cismeaua din Padurea Trestenic, dar fara nici o alta precizare.
Lacul Brates
Podul si cazematele germane de langa Balta SalcutaPodul si cazematele germane de langa Balta Salcuta
Am vizitat podul ce n-a fost intr-o zi fierbinte de vara. Prima data am ajuns la capatul nordic al ramasitelor podului german. Desi am mai vizitat ruinele podului german, carora de altfel le-am admirat trainicia, nu stiam ca au si secrete.
Cetatea Nufaru
Termele romane Cetatea DinogetiaTermele romane Cetatea Dinogetia
Termele romane se afla la aproximativ 150 m distanta, in directia sud-est, de la cetatea antica Dinogetia.
Rezervatia de liliac Fantana Mare Balta Zatun
Malul Dunarii langa IC BratianuMalul Dunarii langa IC Bratianu
Profitand de vremea frumoasa de dupa revelion, am trecut Dunarea dupa cutiutele ascunse , cele mai apropiate.
Varful Secarul
Sfinxul Dobrogei Muntii Macinului
Sfinxul Dobrogei - Saua Serparu.
Cetatea de calcar de pe Dealul EdirlenCetatea de calcar de pe Dealul Edirlen
In plus, pe varf se afla si urmele unei cetati de refugiu de prin sec V-III ante Cr, foarte putin cercetata din punct de vedere arheologic.
Lacul Turcoaia Lacul Vanatori Gradina publica Galati
Valori naturale - Judetul Tulcea

• Urmarire Fantana de leac

• Apa Rosie - Baile Tusnad: In loc de Becks, Skol - In aceasta dupa masa am vizitat din nou mai multe ascunzisuri din Baile Tusnad. Am pus cate o geocutie noua.
  • GK Hotel Szent Kristof: TB si GeoKret - Cereti geocutia la receptie. Am pus in cutie un TB, Eine Pfote geht auf Reisen si un GeoKret.
  • Biserica reformata - Lisnau: Contrar legilor lui Murphy - In drum spre Saciova, unde ma asteptau prietenii cu bunatati traditionale, am nimerit la Lisnau. Nu eram chiar pe drumul cel bun, dar macar am putut sa caut si aceasta geocutie.
  • Parcul Colina - Cluj: Colina - Am identificat locatia geocutiutei.
  • Izvorul Ozunca: Loc de odihna degradat - Au trecut mai mult de 5 ani de la ultima gasire a geocutiei ascunse aici, ascunzisul se afla poate in locul cel mai frecventat al statiunii, astfel nu am venit cu prea multe sperante. Locul de odihna se afla in stare avansata de degradare.
  • Camera Patrata - Pietrele Detunate - Masivul Ceahlau: De ziua Micii Unirii - Desi am cautat-o de ziua Marii Uniri, 1 decembrie 2016, ceata si aparatul au fost impotriva. Intreband si eu, ca un turist constient de limitele umane, un fotograf ce cobora muntele, am aflat locul de intrare in traseu.
  • Turnul Zincarilor: De doua ori la Turnul Zincarilor - Prima data nu am reusit sa gasesc geocutia. Dupa ce am cautat inauntru si afara.
  • Stanca cu brazi - Stogul de piatra: E alta cutie - Cutia gasita de dvs a fost pusa de noi, in ideea marturisita in comentariul anterior, ca cea initiala, a Trekkinklubului, ar fi disparut. Cum ne-am revizuit presupunerea, acceptand ideea ca n-am gasit abriul corect, n-am comunicat pe site-ul jocului cutia pusa de noi.
  • Varful Papusa: A doua - A doua geocutie gasita.
  • Lacul Spalatorul de pietre - Racu: Locul se afla sub constructie - Geocutia poate fi gasita destul de usor. In prezent se lucreaza acolo, s-ar putea sa darame barajul.
  • Pestera Bolii: Pestera Bolii - Am ajuns la pestera, am vizitat-o dar cu parere de rau, nu am reusit sa gasesc cutia. Cu siguranta o s-o mai caut cu alt prilej.
  • Cheile Tisitei: Ti-am urmat sfatul - Ti-am urmat sfatul si am ascus o cutie in Cheile Tisitei. Acum, pentru ca nu vreau sa fac vreo prostie, am sa te rog sa-mi confirmi ca trebuie sa anunt o geocutie noua.
  • Muzeul National Secuiesc - Sfantu Gheorghe: Orarul muzeului la sfarsit de saptamana - Sambata si duminica, muzeul este deschis pana la ora 14. In gradina muzeului se afla o casa veche foarte bine pastrata, care a apartinut unor secui instariti si o mica gradina botanica, care merita vizitata.
  • Drumul Crucii de la Manastirea Carmelitana - Luncani: Drumul Crucii de la Manastirea Carmelitana - Luncani - In padurea din jurul manastirii a inceput concursul de triluri. Nici plantele nu vor sa ramana in urma-acum au soare, nu sunt frunze in copaci.
  • Parcul Colina - Cluj: First geocache - Searched and founded. Lucky with my children.
  • Trophaeum Traiani: Simpatica cutie - Am trecut din nou pe la monument. De data asta am vizitat si cetatea, si monumentul si muzeul.
  • Suhardul Mic: Precizari suplimentare - Din comentariu inteleg ca ati coborit la baza Suhardului Mic. Ori, geocutia este ascunsa sus, putin mai jos de varf.
  • Viaductul Caracau - Livez-Ciuc: Un loc usor de imaginat - Dar greu de inchipuit, pentru cei care au frica de inaltime. Am vizitat cu cineva drag mie, pentru care sunt profund recunoscatoare si doresc sa-mi exprim multumirea si prin aceste randuri.
  • Stancile Turnuri: Urcand pe valea Minerului - Urmand noile marcaje, triunghi albastru, ar trebui sa fie destul de usor de ajuns. Nu e chiar asa.
  • Dealul Dracoaia: Eroare - In text apare scris incorect Doftana, corect este Dofteana. Exista o lista oficiala a ariilor protejate, rezervatiilor naturale, pe care Dealul Dracoaia nu apare.
  • Varful Tuguiata Batrana - Podisul Babadagului: Batran, dar mai prezentabil - Dupa ce am pus o cutiuta noua in ascunzisul de pe varful Tuguiata, mi-am continuat drumul spre Tuguiata Batrana. Am incercat sa merg fara gps, dar dupa ce am facut un cerc, m-am pomenit in acelasi loc, pe Tuguiata :-).
  • Stanca La Panda: Am lasat o maimuta verde - Am gasit geocutia cu ajutorul unei alte echipe cu care m-am intalnit in varf.
  • Podul Minciunilor: Am gassit cutiuta - Am gassit cutiuta de linga Podul Minciunilor.
  • DinoParc - Rasnov: Cutia pazita de dinozauri - Am vizitat DinoParcul in iarna impreuna cu fiul meu, Rares, mare iubitor de dinozauri, el fiind si cel care a savurat cel mai mult experienta. Exponatele sunt construite din fibra de sticla si sunt in marime aproape naturala, cel putin dupa parerea mea.
  • La Lanturi - Muntii Ciucas: Ascunzis cu lat La Lanturi - Titlul comentariului aduce un indiciu suplimentar pentru gasirea geocutiei asa ca nu-l mai comentam. Mai spunem totusi ca e, poate, nevoie de putina perseverenta pentru eventuala dezgropare a cutiei din cauze naturale.
  • Rezervatia Gura Dobrogei: Remediere confuzie creata - Se pare ca coordonatele gps ale geoobiectivelor Pestera La Adam si (rezervatia) Gura Dobrogei au fost schimbate intre ele (anuntate gresit). Nu am fost atent la aprobarea noilor geoobiective la vremea respectiva, si astfel s-a creat o confuzie.
  • Memorialul Ginta: Cu greu am ajuns la cutie - Lupta cu natura:-), plus ca trebuia sa ma grabesc sa nu ma prinda furtuna.
  • Lacul Mierlei - Sovata: Bomboane tictac cu gust de portocala - Exista o multitudine de alei si poteci, marcate si nemarcate, in padurea in care afla lacurile Sovatei. Am incercat sa leg noile geoascunzisuri intr-un circuit, cu pornirea de la lacul Tiroli-Tineretului, unde mi-am lasat masina intr-o parcare neamenajata si gratuita.
  • Lacul Filigeni - Obcina Laposului: De acord, dar cu nuante - Din multe puncte de vedere, sunt de acord cu tine. Fiind invitati in casa (citeste, site-ul) ta (tau) e de bun simt sa-ti respectam regulile (si recomandarile).
  • Cocosul de Aur - Targu Mures: Scormoneala de sambata - In drumul meu spre casa, am trecut pe langa Cocosul de Aur, si mi-am amintit de geocutia care se ascunde aici. Dupa vreo 5 minute de cautare am gasit ascunzatoarea.

Ai ajuns aici si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Fantana de leac? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Tulcea, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!