Cea mai veche poarta secuiasca - Calugareni

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Cea mai veche poarta secuiasca - Calugareni - dupa inregistrare.

Indicatorul locului Ceahlau morminte
Indicatorul locului
Cu fundul in sus Pestisorul Aur Sancraiu Mures
Cu fundul in sus
4291 Calugareni biserica catolica
4291
Vedere de pe Varful cu Pesteri Varful Paltinet Muntii Grohotis
Vedere de pe Varful cu Pesteri

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Cea mai veche poarta secuiasca Calugareni!

>>> Vizitati Cea mai veche poarta secuiasca - Calugareni si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Cea mai apropiata localitate este Calugareni, se afla la 0,14 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Calugareni: 6
Cavitatile de langa Satu Mare Am gasit geocutia ascunsa langa cavitatea Kolik, satul Satu Mare.
Istan tauIstan tau
Istan tau (Taul Domnului).
Turnul cu Ceas din Targu MuresTurnul cu Ceas din Targu Mures
Cutie gasita cu ajutorul lui Andrixnet.
Piatra Ves Muntele BecheciPiatra Ves Muntele Becheci
Am urcat pe muntele Becheci din Silea Nirajului.
Varful Tatarului Spre Piatra Mesei Carta
Piata Ratustelor SighisoaraPiata Ratustelor Sighisoara
Pe piata se afla si cladirea consistoriului districtual evanghelic.
Casa Joseph Bacon SighisoaraCasa Joseph Bacon Sighisoara
Aici a locuit doctorul Joseph Bacon (1857-1941), medic si colectionar pasionat, intemeietorul Muzeului de Istorie din Turnul cu Ceas.
Lacul Cristuru Secuiesc
Lacul Culpiu Am participat impreuna cu posesorul geocutiei ascunse langa lacul Culpiu la o mica excursie de cautat geocutii.
Turnul Cizmarilor SighisoaraTurnul Cizmarilor Sighisoara
Turnul Cizmarilor din cetate, cu toate ca dateaza din timpuri mai vechi (a fost construit in 1521), si-a capatat forma de azi in anul 1681.
Stanca Calului RastolitaStanca Calului Rastolita
Chiar sub stanca este o parcare - din pacate din acest loc, din cauza padurii dese, nu putem vedea stanca.
Biserica unitariana Sanvasii Ajungand la fata locului, am intrat in gradina bisericii pe poarta de jos.
Panorama Bozeni Am sosit in padurea de deasupra satului Bozeni, venind cu bicicleta prin padure, dinspre movilele lui Ali pasa.
Izvorul de pe strada Mestecanisului Am ajuns la fata locului in jurul amiezii.
Cavitatile de langa SansimionCavitatile de langa Sansimion
Ele dateaza din timpul navalirii tatarilor.
Biserica reformata Band
Piatra SicloduluiPiatra Siclodului
La inceput urmarim un drum de caruta, apoi o poteca prin padure.
Parc aventura Adrenalin Plus Sovata Avand in vedere seria de geoascunzisuri noi, amenajate la Sovata, am decis sa le caut intr-o dupa-masa. Din pacate Parcul de Aventura linga lacul Tivoli era inca in repaus.
Podul de pe linia ingusta CristestiPodul de pe linia ingusta Cristesti
Ascunzisul poate fi gasit chiar si fara gps, numai pe baza instructiunii ajutatoare.
Bulevardul Cetatii Targu Mures Am gasit cu zozo si malna. Varful Cica Mica Muntii Calimani
Cascada Tihu Paraul Umed Muntii CalimaniCascada Tihu Paraul Umed Muntii Calimani
Acesta se varsa in paraul Tihul, apoi in paraul Rastolita.
Belvedere cu cruce HetiurBelvedere cu cruce Hetiur
Este prevazut cu cruce, si ofera o panorama de 360 grade.
Parcul Verde Substejeris Targu MuresParcul Verde Substejeris Targu Mures
Green Park Substejeris este un parc amenajat pentru petrecerea timpului liber, care se afla in cartierul Tudor, pe o suprafata de 4 hectare.
Glimeele de la CraiestiGlimeele de la Craiesti
Cele de la Craiesti se afla la sud de sat, pe partea de est a drumului judetean DJ173, la vest de dealul Dosu Ceului.
Grota zmeilor Boiu
Izvorul Gorunul Targu Mures Am ajuns la fata locului, dupa-masa la ora 5.
Cariera SuseniCariera Suseni
6,5 milioane de ani, in urma eruptiei vulcanului Ciumani - Fierastraie, unul din vulcanii importanti din Muntii Gurghiului.
Mlastina cea mare Remetea
Biserica fortificata din DarjiuBiserica fortificata din Darjiu
Am gasit geocutia ascunsa langa satul Darjiu.
Parcul portilor inchise ErneiParcul portilor inchise Ernei
Momentan poarta parcului este inchisa cu lacat.
Casa cu picioare Targu MuresCasa cu picioare Targu Mures
Ramasitele unei case, constructia interesanta se afla la coltul strazilor Liviu Rebreanu si Tudor Vladimirescu, langa paraul Poclos.
Lacul Bala Paingeni Biserica armeneasca Gheorgheni
Conacul Ugron FiliasConacul Ugron Filias
In prezent castelul poate fi vizitat in grup, cu programare prealabila, cu tururi ghidate de cate o ora, incluzand vizitarea capelei, pivnitei, gradinii renascentiste si parcului englezesc.
Clopotnita si biserica reformata Sansimion
Casa Mild SighisoaraCasa Mild Sighisoara
La mijlocul secolului al XVII-lea el a construit Scara Scolarilor si Bastionul de langa Turnul Cizmarilor.
Padurea de ses Orheiu Bistritei Glodeni
Biserica Reformata Mica Targu Mures Cutiuta e bine ascunsa dar totusi poate fi gasita foarte usor.
Lacul Mierlei SovataLacul Mierlei Sovata
Exista o multitudine de alei si poteci, marcate si nemarcate, in padurea in care afla lacurile Sovatei.
Biserica Sfantul Nicolae Gheorgheni
Palatul Culturii Targu Mures Mi-am verificat ascunzisul duminica trecuta, cu ocazia concertului Uriah Heep. Cutie gasita cu ajutorul lui Andrixnet.
Concretiunile paraului Roua Am parcat masina aval de ascunzis, la vreo o suta de m.
Pasul Calonda De la intersectia din Pasul Calonda am luat-o pe jos, m-am plimbat putin pana la ascunzis.
Movilele lui Ali pasa LivezeniMovilele lui Ali pasa Livezeni
Dupa cateva zile cu ploaie, in sfarsit o zi cu soare.
Lacul Serches Sighisoara
Lacurile La amurii albi Dumbraveni Lacurile de pescuit La amurii albi se afla langa drumul judetean dintre Dumbraveni si Bahnea, intre dealuri, papura si stuf. Weekend Dragon
Lalele si lavanda Marculeni
Gasim aici cincisprezece mii de plante si zece tipuri de lalele, recolta avand loc in prima parte a lunii mai.
Lacul Mariselu
Fereastra de sub Casoaia AndroneasaFereastra de sub Casoaia Androneasa
Am trecut si pe aici, facand traseul din jurul pesterii Ladas.
Primaria SighisoaraPrimaria Sighisoara
Cu aceasta ocazie a fost demolat si Turnul dogarilor.
Casa cu cerb SighisoaraCasa cu cerb Sighisoara
Poate ar fi mai corecta denumirea de Casa cu coarne de cerb, deoarece denumirea germana este Haus mit dem Hirschgeweih.
Valea paraului Feheres
Statuia lui Aranka Gyorgy Targu Mures Am gasit-o astazi in timp ce ma-ndreptam spre biserica. Din intamplare tocmai am trecut prin zona.
Casa Kolping SighisoaraCasa Kolping Sighisoara
Casa Medrea, strada Manastirii 10, MS-II-m-B-15915.
Pseudosphaera Targu MuresPseudosphaera Targu Mures
M-ar interesa daca inscriptia Din nimic am creat o alta lume noua a fost vizibila pentru voi? Un alt aspect al acestei probleme este cautarea in grup. A cautat ceva timp, dar pana la urma am gasit cutia.
Panorama Corund Lacurile Tonciu
Obiective cultural-istorice - Judetul Mures
* Detalii despre contextul istoric si semnificatia culturala dupa autentificare.

• Urmarire Cea mai veche poarta secuiasca
  • Localizare pozitie pe harta Calugareni

• Dealul Dracoaia: Multumiri pentru semnalizarea erorilor - Denumirea gresita a localitatii Dofteana a aparut din cauza unei greseli de dactilografiere. Am corectat descrierea.
  • Palatul Culturii - Targu Mures: Cu spatele la ascunzis - Mi-am verificat ascunzisul duminica trecuta, cu ocazia concertului Uriah Heep. Zona era plin cu lume, dar daca stai cu spatele la ascunzis, poti scoate si repune cutiuta fara sa fi observat.
  • Poarta Schei: Bun venit in Scheii Brasovului - Trafic intens, taximetristi parcati in apropiere, si doi nebuni care sar parapetii sa caute o cutiuta. Nimic neobisnuit, nu?
  • Cascada Duras - Muntii Tarcaului: Modificari descriere - Din neglijenta am consemnat ca distanta din capatul Negulestilor pana la Cascada Duras 8-9 km. Corect, este vorba despre 6-7 km.
  • Coloanele de bazalt de la Racos: Coloane spectaculoase - Am gasit geocutia de langa spectaculoasele coloane de bazalt. Nu uitati sa vizitati si craterul vulcanic din apropiere.
  • Locomotiva veche din Pasul Ghimes-Palanca: Acest al doilea ascunzis, mai rezistent - Macar ascunzisul a scapat vandalizarii (poate nu stiti, Trekkingklub amenajase mai inainte un ascunzis aici, dar acela n-a scapat.)Si eu mi-am pus aceasta problema, si m-am intrebat de ce oare nu adopta locomotiva cei care au organizat muzeul feroviar de alaturi.
  • Biserica Sfanta Treime - Sibiel: Crucea, fantana, si cantarul - Mi-a placut crucea veche de la Pomana, datand din 1877. Daca eu ar fi trebuit sa ascund geocutia aici, probabil as fi ales acelasi ascunzis.
  • Piatra Corbului - Rosia Montana: Piatra Corbului - Am ramas foarte uimit de peisajul sumbru din zona. Munti intregi rasi si parca tot pamantul este intors pe dos.
  • Biserica Sfantul Ioan Botezatorul - Delnita: La Delnita sunt multe de vazut! - In peripluul nostru pe la bisericile din satele secuiesti (multumita informatiilor trekkingklubului), popasul la biserica din Delnita era unul obligatoriu. Avand in vedere semnificatiile evidentiate in textul de prezentare.
  • Piatra Corbului: Cutii - Pai, uite ca abia reusim sa le gasim pe-ale voastre. Care oricum, is puse in locuri foarte-foarte faine, locuri cheie.
  • Copacul lui Tarzan - Lacul Sfanta Ana: Fara manusi - Fiind persoana care am publicat prima data acest ascunzis, trebuie sa spun ca am cautat si eu la randul meu un loc potrivit pentru a ascunde o cutie, in jurul sau in apropierea copacului. Am renuntat insa, deoarece nu am gasit un ascunzis sigur.
  • Harghita Racu: Noi eram primii gasitori in carnetel - Fara poteca marcata, era interesant drumul prin padure. Macar am avut ceva aventura, ceva mai mult decat plimbarea pana pe Madarasi Hargita.
  • Cetatea Mereni: De la o cetate la alta - Cutia este ingenios ascunsa, dar nu greu de gasit. Pe Munte si Flori sugeram suntarea potecii marcate.
  • Varful Omu - Muntii Bucegi: Cel mai vizitat 2500 - Desi cu a inaltimi apropiate, Vanatoarea lui Buteanu pierde in clasament prin inchiderea Transfagarasanului pentru 8 luni in zona de varf. Fotografia cabanei da un indiciu important in localizarea ascunzisului.
  • Viscri: Viscri - Am ajuns la biserica fortificata din Viscri in ultimul moment, deoarece din cauza unei pauze de masa, biserica este inchisa intre orele 14 si 16. Am reusit totusi sa vizitez biserica si sa fac cateva poze frumoase.
  • Poarta Schei: Efortul si zambetul - In general sunt cam doua feluri de ascunzisuri. Multe geocutii sunt ascunse in mediul urban.
  • Trovantii de la Viisoara - Muntii Berzunti: Trovantii de la Viisoara si mai mult decat atat! - Felicitari initiatorului care a consemnat pe site acest punct de interes. Recomandam prelungirea vizitei la trovanti cu un circuit al dealurilor din jur, ce ofera privelisti deosebite.
  • Parcul de aventura Balu - Harghita Bai: Foarte frumos parcul - E o buna alternativa la Parc Aventura din Brasov unde e mult mai aglomerat. Deoarece la cutie am ajuns pe traseele din parc nu am avut nimic de lasat.
  • Gradina Zmeilor: Amenajari inutile si oribile - In Gradina Zmeilor, aceasta bijuterie naturala de importanta geologico-peisagistica unica in Romania, putem vedea azi niste amenajari oribile. Pe traseul poteci, care conduce pe liziera padurii de gorun, pe marginea abruptului stancos inalt de 10-12 m, si care ocoleste prin dreapta Gradina Zmeilor, au fost construite trepte in bancul friabil de conglomerate.
  • Izvorul Bilascu - Padurea Faget: Am gasit cutia impreuna cu dadfac - Are nevoie de mentenanta. continutul cutiei este imbibat cu apa.
  • Pasul Barcaciului: Cutia necesita urgent intretinere - Am gasit cutia. Vezi inscrisul de la alte geocutii din judetul Sibiu, unde se pare ca l-am inscris din greseala.
  • Turnul Olarilor - Sibiu: Gasita - I found the small box, right like in the description. Nice towers.
  • Buncarele de pe Piciorul Mare - Lunca de Jos: Buncar-ascunzis - In loc sa urc pe muchia Piciorului Mare, mi-am continuat drumul de la vechiul cimitir evreiesc pe poteca larga de pe curba de nivel. Cu ajutorul gps-ului insa nu puteam sa ratez buncarul nr.
  • Lacul Crab - Porumbenii Mari: New Year - Found it in a short trip on New Year's Day.
  • Resturile cazematelor de pe Dealul Beleu: Fortificatia Casinu Nou - Multumita comentariului anterior am reusit sa adunam cateva informatii despre fortificatia de pe Dealul Beleu. In perioada 1940-1944 Ungaria a edificat Linia Arpad.
  • Podul acoperit Urmanczy - Toplita: Am descoperit cutia dinauntrul podului acoperit - Podul a fost construit la initiativa (si, probabil, pe cheltuiala) familiei Urmanczy in anul 1871. Rezista si astazi foarte bine, caci daca ne uitam la diametrul boltarilor de lem care il sustin (cca 25 cm) intelegem de ce.
  • Turnul Negru Brasov: Am gasit cutia - Super privelistea de la turn. GPS-ul ne-a fost de mare ajutor.
  • Biserica Neagra Brasov: Cutiuta mica-mica - Am gasit nanocutia, si eu.
  • Stejeris: In drum spre Targu Mures - Usor de pus mana pe ea :-).
  • Sibiu: Am gasit cutiuta - Foarte interesant jocul.

Ai ajuns in Calugareni si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Cea mai veche poarta secuiasca? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Mures, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!