Navigheaza pe teren in timp real, te ajutam sa gasesti comoara ascunsa aici! Dupa autentificare.

Cetatea Vityal

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Cetatea Vityal - dupa inregistrare.

Gunoi de-a lungul drumului Targu Mures Combinat Cernobil
Gunoi de-a lungul drumului
Poteca sapata in stanca Tunelurile Nerei
Poteca sapata in stanca
Intrarea in complexul comemorativ Monument Emil Rebreanu Palanca
Intrarea in complexul comemorativ
Cascada Bahrin - 2 bahrin
Cascada Bahrin - 2

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Cetatea Vityal!

Vizitati Cetatea Vityal si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Ruinele cetatii Vityal... Intra in zona tainica a cautatorilor de comori virtuale, si cauta geocutia terenului de joaca Geotrekking ascunsa aici!

Cea mai apropiata localitate este Eremitu, se afla la 3,72 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Eremitu: 3
Ce atractii importante si populare sunt in apropierea obiectivului turistic Cetatea Vityal?
(detalii dupa autentificare)
Izvorul de sub Piatra Tare Campu Cetatii la la 3,3 km.
Apa izvorului este folosita cu precadere de localnici, dar vin multi si din localitatile vecine.
Mocanita Sovata Campu Cetatii la la 3,4 km.
Pe locul ascunzisului a crescut un lastaris verde.
Spatiul expozitional Mini Niraj Campu Cetatii la la 3,5 km.
Atractia principala o reprezinta o masa de 10 m2, pe care sunt prezentate machetele obiectivelor turistice mai cunoscute de pe Valea Nirajului Superior.
Cariera de nisip Paraul de Jos la la 5,4 km.
Cariera de nisip Paraul de Jos, Campu Cetatii.
Lacul cu arini la la 6,1 km.
Dealul Cetatii Campul Cetatii la la 6,1 km. Dupa o urcare obositoare, am gasit cutia. Am gasit geocutia ascunsa langa varful Dealul Cetatii. Piatra Orsovei Ibanesti-Padure la la 6,2 km.
Biserica catolica Calugareni la la 8,6 km. Am admirat cladirea bisericii catolice din Calugareni doar din exterior.
Cea mai veche poarta secuiasca Calugareni la la 8,6 km.
Poarta slabita a fost daramata de o furtuna in anul 1912, dupa care a ajuns in posesia Muzeului de Etnografie prin cumparare.
Piatra Ves Muntele Becheci la la 8,6 km.
Am urcat pe muntele Becheci din Silea Nirajului.
Castrul roman Calugareni la la 9,1 km.
Castrul a jucat un rol strategic insemnat in apararea partii superioare a Vaii Nirajului.
Pavilioane Time Box Calugareni la la 9,1 km.
Cele doua pavilioane au fost proiectate de catre Sagi Gergely, construite in anul 2015, si inaugurate in mai 2016.
Punctul de belvedere Busola Calugareni la la 9,4 km.
Constructia bazata pe un proiect care a fost premiat la o competitie stiintifica studenteasca, a fost finalizata in vara anului 2018.
Izvorul Ozsvath la la 9,7 km. Se urca pe cararea de langa izvor. 1.
Casa Cripta Dracula Damieni la la 9,7 km.
Prin aceste cuvinte, textul publicitar ne atrage atentia asupra edificiului deosebit.
Poiana cu narcise Gurghiu la la 9,9 km.
Parcul dendrologic Gurghiu la la 11,7 km.
Timp in care am stat sub un pavilion, am gasit poteca ce duce sus pe deal. Era deja intuneric cand am ajuns acolo.
Izvorul parcarii Magherani la la 11,9 km.
Izvorul de langa parcare a fost asigurat cu perete din piatra, putand astfel lua apa intr-un mod mai comod.
Lalele si lavanda Marculeni la la 12,1 km.
Gasim aici cincisprezece mii de plante si zece tipuri de lalele, recolta avand loc in prima parte a lunii mai.
Padurea Mociar la la 12,4 km. M-am apropiat de ascunzis dinspre Beica de Sus. Era o excursie foarte interesanta noaptea.
Gara Mica Sovata la la 13,2 km.
Între timp, de la ascunderea geocutiei, s-au facut cateva schimbari in perimetru Garii Mici, precum montarea unui gard. Blocul de culoare gri inchis si de alta forma, care se vede in zoom, nu este acelasi cu blocul de culoare gri deschis din prim planul pozei mele. Trimit un zoom al fotografiei pe care se vede mai bine situatia blocului in cauza.
Parc aventura Adrenalin Plus Sovata la la 13,3 km. Avand in vedere seria de geoascunzisuri noi, amenajate la Sovata, am decis sa le caut intr-o dupa-masa. Din pacate Parcul de Aventura linga lacul Tivoli era inca in repaus.
Lacul Mierlei Sovata la la 13,4 km.
Exista o multitudine de alei si poteci, marcate si nemarcate, in padurea in care afla lacurile Sovatei.
Lacul Tivoli Sovata la la 13,4 km. Din cate observ eu, poza atasata este facuta pe partea din sud-vest a lacului. Oricat am scormonit la baza stalpului in cauza n-am dat peste geocutie.
Muntele de sare Sovata la la 13,4 km.
In capatul potecii care suie de la Lacul Ursu pe langa lacurile Verde si Rosu se afla un versant abrupt cu strate de sare la zi.
Lacul Paraschiva Sovata la la 13,5 km.
Unul dintre cele mai frumoase lacuri dintre cele de la Sovata este Lacul Paraschiva.
Lacul Alunis Sovata la la 13,5 km.
Chiar daca lacul Mierlei si lacul Alunis sunt foarte aproape, la aproximativ 150-200 m distanta, intre cele doua lacuri nu calea dreapta este drumul cel mai bun.
Lacul Verde Sovata la la 13,6 km.
Statiunea balneoclimaterica Sovata ne-a asigurat niste locuri nemaipomenite, interesante, cum sunt si lacurile Verde si Rosu.
Alee terapeutica Sovata la la 13,6 km.
Aleea este formata din materiale cu suprafete diferite, pe care mergand descult stimulam diferitele puncte reflexe ale talpii.
Lacul Ursu Sovata la la 13,8 km.

Cetatea Vityal in limba maghiara - magyarul: Vityál vára

Obiective cultural-istorice - Judetul Mures
* Detalii despre contextul istoric si semnificatia culturala dupa autentificare.

• Urmarire Cetatea Vityal

• Excursie de tabara - Am gasit cutia cu ocazia unei excursii de tabara cu copiii (cca 45 persoane). Am gasit punguta cu medalioane, 2foi laminate cu regulament de joc, agenda, pix.
  • Biserica lutherana - Hetiur: Langa sosea - Dupa o pauza de masa, am luat desertul. Am gasit cutia :-).
  • Baile Martanus: Reabilitare jurnal - Am gasit ascunzisul si cutia in el. Dar a durat ceva extragerea ei din mica scorbura, careia i s-a ingustat gatul.
  • Dealul Melcului - Corund: In drum spre casa - M-am oprit sa vad starea actuala a amenajarilor de pe Dealul Melcului. Nu am mai fost demult aici, intretimp au reconstruit baile sarate Unicum.
  • Parcul Colina - Cluj: Colina - Am identificat locatia geocutiutei.
  • Concretiuni de Feleac: Un loc fermecator - Aceste concretiuni le cunosc de mic copil, la fel si locul, dar niciodata nu am remarcat cat de multe sunt in aceasta zona si cat de frumoase sunt. Multumesc pentru o plimbare de sfarsit de noiembrie cu soare.
  • Salistioara - Brad: Mersi - Sper sa fie gasita de cate mai multe persoane.
  • Stanca Faraonul - Valea Supanului - Comanesti: Faraonul, intre imagine si imaginatie - Eu am reusit sa o conving pe Marelena (sotia mea) sa vada Faraonul, si fara multa persuasiune din partea mea, ceea ce, credeti-ma, e un argument solid ca Faraonul poate fi vazut de oricine. Totul e sa respectati recomandarea din textul de prezentare a obiectivului.
  • Izvoare tamaduitoare - Baile Balvanyos: Dupa o cautare metodica - Nu am folosit gps-ul pentru a gasi aceasta geocutie. Eram oarecum in graba, pentru ca eram asteptat.
  • Coloanele de bazalt de la Racos: Virusul jocului - Felcitari. Inseamna ca am reusit sa-ti transmit virusul jocului.
  • Biserica lui Stefan cel Mare - Feleac: Excursie pe jos - Cu ocazia unei excursie pe jos, intr-o zi minunata, am gasit aceasta geocutie.
  • Cheile Baciului: O plimbare linistita - O plimbare linistita in afara Clujului prea aglomerat. Din pacate nu am facut poze.
  • Imeni: Informatii in plus - Eu personal nu am avut inca ocazia sa caut aceasta geocutie, asa ca poate nu ar trebui sa comentez. Din informatiile primite de la diverse persoane, am aflat insa urmatoarele.
  • Bastionul Croitorilor - Cluj: Felicitari - Am gasit geocutiuta pozitionata langa Bastionul Croitorilor. De apreciat locatia ei si recomandarea turistica pe care o face celor care viziteaza orasul si fac efortul sa descopere geocutiuta.
  • Varful Lepsa - Muntii Vrancei: A doua vizita - A doua vizita pentru noi la Varful Lepsa (prima nu cred ca am notat-o aici), de data aceasta in peisaj hibenal. Geocutia sta foarte bine in ascunzis, dar n-a mai fost vizitata de nimeni intre timp.
  • Sub Piatra Corbului - Rosia Montana: Excursie la Rosia Montana - Dupa o vizita efectuata in mina am cautat geocutia, dar am gasit numai locul. De la punctul geocutiei intr-o raza de 20 metrii am cautat fara succes.
  • Padurea Mociar: Padurea Mociar - Era o excursie foarte interesanta noaptea. Ne intoarcem data viitoare ziua ca sa facem fotografii.
  • Podul Minciunilor: Am gassit cutiuta - Am gassit cutiuta de linga Podul Minciunilor.
  • Parcul Arpad - Turia: Nu 8, ci 9! - Gasirea cutiei nu ridica nici un fel de probleme. Am gasit-o intr-o stare foarte buna.
  • Lacul Poiana Uzului: Locatie spectaculoasa - Locatie neexploatata din punct de vedere a agrementului lacustru. Abandonata ca obiectiv turistic (motelul, drumul de coasta, electrificare), asteapta timpuri mai bune.
  • Laguna Albastra - Aghiresu: Brooke Shields - Felicitari pentru gasirea geocutiei. Intr-adevar Laguna albastra merita a fi vizitata mai ales vara.
  • Varful Nemira Mica: Varful Nemira Mica - Sunt al treilea an consecutiv pe varf si nu pot trece resemnat pe langa felul cum inteleg unii turisti sa-si marcheze trecerea. Crucea metalica care a aparut in 2014 a devenit loc de pelerinaj (icoane, lumanari si candele), s-au desfacut lespezi cu licheni pentru a construi vetre de foc se abandoneaza resturi menajere.
  • Cindrel: Gasita - Am gasit cutia de pe virful Cindrel. Multumesc.
  • Valea Uzului: Valea Uzului - consideratii istorice - Întrucat geobiectivul este intitulat Valea Uzului si cum se gasesc putine date despre acest catun, merita sa le mentionam pe cele aflate si in ideea ca vor fi completate de cei care stiu sau gasesc mai multe informatii.Ca localitate, prima mentiune de care avem cunostinta dateaza din 1898 ca tinand de Sanmartin.

Ai ajuns aici si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Cetatea Vityal? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Mures, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!