Pietrele Cohului - Pietroasa

Denumirea Pietrele Cohului vine probabil din cuvantul maghiar kohó, care inseamna turnatorie de fier. Stancile inalte, care se afla aranjate ca un labirint, sunt chiar asemeni unor forje...

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Pietrele Cohului - Pietroasa - dupa inregistrare.

Spre cetatea interioara Rupea cetate
Spre cetatea interioara
Mausoleul din lateral mausoleu Soveja
Mausoleul din lateral
Oul Arsitei 2 Dealul Oul Arsitei
Oul Arsitei 2
Enisala 12 Enisala
Enisala 12

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Pietrele Cohului Pietroasa!

Pietrele Cohului se afla la sud-est de localitatea Pietroasa. Denumirea locului pe harta veche austriaca este Eisen-Stollen, iar cuvantul german Bergwerkstollen tradus in limba romana inseamna galeria unei mine de fier. Vizitati Pietrele Cohului - Pietroasa si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Cea mai apropiata localitate este Pietroasa, se afla la 2,52 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Pietroasa: 1
Ce atractii importante si populare sunt in apropierea obiectivului turistic Pietrele Cohului Pietroasa?
(detalii dupa autentificare)
Moara - Farasesti la la 3,1 km. Sfinx Crivina de Sus la la 3,5 km. Balansoar Crivina de Sus la la 3,6 km. Stanca Florian Tomesti la la 9,6 km.
Codrii seculari Valea Dobrisoarei Prisloapei la la 10,6 km.
Codrii seculari din Valea Dobrisoarei Prisloapei - Rachitaua, comuna Batrana.
Lavanda de Margina la la 11,3 km.
Serpentine Transluncani Luncanii de Jos la la 13,8 km.
Este sapat in stanca si versant de munte, lung de 4,5 km, si leaga localitatile Luncanii de Jos si Ruschita.
Microbuzul din Pades Muntii Poiana Rusca la la 18,7 km. Stanca Capul de dac Luncanii de Jos la la 19,1 km.
Gurasada Fun Park la la 21,1 km.
Gurasada Fun Park - Gothatea.
Lacul Surduc la la 23,5 km. Castelul regal Savarsin la la 26,1 km. Casa de vanatoare Savarsin la la 26,3 km. Pod natural pe Cerna la la 27,2 km. Lacul Branisca la la 30,3 km. Furnalul Govajdia la la 30,4 km.
Cetatea Haiducilor Jdioara la la 31,1 km.
Constructia facea parte din sistemul de fortificatii al regatului maghiar consolidat dupa 1241.
Tumulul Gramurada de la Jupani la la 31,5 km.
Movila antropica numita Gramurada de la Jupani este situata la 610 m est-nordest de Halta Susani-Bega, la 30 m nord de paraului Glavita, pe malul drept.
Biserica veche din satul Ponoare la la 32,1 km.
Satul Ponoarele este acum centrul unui geoparc ce cuprinde, pe langa cunoscutele monumente naturale, podul natural, campul cu lapiezuri, lacurile Zatonul Mare si Mic, padurea de liliac, mai multe monumente istorice sau etnografice: biserica de lemn, Moara Cracucenilor, morile de pe Valea Morilor.
Moara Cracucenilor Ponoarele la la 32,1 km.
Este cea mai interesanta constructie de lemn de stejar si fag, de pe teritoriul comunei Ponoarele.
Castrul roman Agnavie Zavoi la la 32,4 km.
Tumulul Gramurada lui Ticu Susani la la 32,7 km.
Movila numita Gramurada lui Ticu, situata la 540 m nord de biserica si la 20 m sud de calea ferata, este un sanctuar de epoca hallstattiana.
Dealul Colt si Dealul Zanoaga la la 36,6 km.
Salistioara Brad la la 37,3 km.
Sper sa fie gasita de cate mai multe persoane. Felicitari pentru prima geocutie ascunsa.
Lacul Chincis Cincis-Cerna la la 37,4 km. Casa vulcanilor Densus la la 37,6 km. Maru la la 37,9 km.
Taul Teliucului Teliucu Inferior la la 38 km.
Vechea cariera a minei de fier din Teliucu Inferior, inchisa in urma cu un deceniu, a fost inundata de apele izvorite din subteran, iar locul s-a transformat intr-un imens lac.
Cetatea Deva la la 38,1 km.
Am gasit-o impreuna cu prietena mea Alina si niste amici. Foarte ingenioasa ascunzatoarea. Am gasit-o destul de greu pt ca am plecat pe un drum gresit de la inceput.

Pietrele Cohului Pietroasa in limba maghiara - magyarul: Kohó-kövek Kõfalu

Valori naturale - Judetul Timis

• Urmarire Pietrele Cohului
  • Localizare pozitie pe harta Pietroasa

• La Rascruce - Muntii Ciucas: Ascunzisul sub ocupatia oilor - Am ajuns La Rascruce venind de la izvoarele Vaii Stanei la o ora de acalmie pentru intreaga natura. Pe culmicica unde ne-a condus GPS-ul zabovea o turma de oi si capre.
  • Dealul Dracoaia: Pe Drumul Crucii pe Dracoaia - Dealul Dracoaia reprezinta un cert punct de atractie aproape irezistibila. Pentru cine suie/coboara pe Valea Trotusului cu masina ori cu trenul, datorita alurii sale semete, singulara in contextul culmilor de primprejur.
  • Muzeul de apa minerala Tusnad: Muzeu Tusnad Sat - La prima trecere de pietoni, venind dinspre Tusnad Bai, pe partea stanga a drumului, sunt amenajate izvorul si muzeul apelor minerale. Parcarea este in spatele muzeului, dar accesul este permis doar daca vii dinspre Sansimion (linie continua).
  • Biserica din Garciu: Cu multa asiduitate - Am cautat in zona indicata de fotografia ascunzisului, si raportandu-ne la indiciile oferite, dar in zadar. Am gasit insa, pitit, pe acolo pe unde speram sa fie cutia, un paharel de tuica (gol) ceea ce ne-a facut sa banuim ca cel care l-a lasat acolo a luat in schimb cutia.
  • Turnul Apor - Baile Tusnad: In loc de un punct, ofer trei - Care sunt acele cazuri similare? Pe terenul nostru de joaca procedura pentru punctele de interes este acelasi peste tot.
  • Zoo Targu Mures - Platoul Cornisa - Targu Mures: Plimbare prelungita de sambata seara - In timpul unei plimbari prelungite de sambata seara tarziu, care s-a intins cu o plimbare in jurul gradinii zoologice, am trecut si pe aici. Cutia a fost usor de gasit si continutul era in regula.
  • Lacurile La amurii albi - Dumbraveni: Lacuri de pescuit intr-un peisaj mirific - Lacurile de pescuit La amurii albi se afla langa drumul judetean dintre Dumbraveni si Bahnea, intre dealuri, papura si stuf. Lacurile insumeaza 1,7 ha luciu de apa.
  • Crucea de pe Plaiul Ugra: Urcare contra cronometru - Trec destul de des prin zona, dar nu a fost inca sa fie, sa am timp sa urc pe plaiul Ugra. Azi, un prieten a venit sa sadeasca niste flori in cimitirul satului, astfel incat am folosit ocazia, sa vin cu el si sa urc pana la cruce.
  • Lacul Foroja - Muntii Tarcaului: Lacul celor trei sutiene - Venind dinspre zona Ghimesului, am ajuns prima data pana in localitatea Preluci. Cautand cea mai buna modalitate de a aborda valea Foroja.
  • Lacul de acumulare Sub Cetate: Piramida din Apa - Am gasit geocutia cu numele de Piramida din Apa, ascunsa pe varful peninsulei din lacul de acumulare Sub Cetate. Am urcat spre ascunzis, venind dinspre cealalta cutie a lacului.
  • Cetatea Miko Miercurea Ciuc: O seara minunata - Sunt prima persoana, care am gasit aceasta geo-cutiuta :). Mi-a oferit o seara minunata, este un ascunzis usor accesibil pentru toti si totusi de cautat.
  • Cetatea Cisnadioara: Poze cu pietrele rotunde - Felicitari pentru gasirea geocutiei. Daca vrei poti sa incarci pe pagina ascunzisului cateva fotografii din gramada de poze.
  • Cheile Baciului: Cel mai frumos loc pentru clujeni - Ar putea fi cel mai frumos loc de iesit in natura pentru clujeni. Are de toate, inca nu e stricat, nu e prea departe, se poate ajunge usor.
  • Iazul Negoiesti - Stefan cel Mare: Un alt drum de acces la iaz - Venind dinspre Onesti, am ratat intersectia recomandata in descriere. Am luat-o la stanga in punctul N 46.
  • Cetatea Zanelor - Covasna: Relocare ascunzis - Zona vechiului ascunzis a devenit imposibil de explorat, datorita vegetatiei arbustive ce s-a tot dezvoltat. Asa ca am tinut cont de sugestia de a amenaja un nou ascunzis.
  • Cetatea Deva: Simplu de gasit - E foarte simplu de gasit, trebuie retinuta imaginea copacului.
  • Parcul Indragostitilor - Targu Mures: Ale tineretii valuri, frumoase amintiri - Am gasit cutia, si am retrait momentele tineretii. Intr-un parc asemanator din localitatea Onesti ma plimbam pe alei si faceam declaratii de dragoste fetei ce astazi imi este sotie.
  • Baile Sarate - Sangeorgiu de Mures: Inainte de concert - Au trecut aproape 3 ani de cand am prezentat aceasta locatie ca punct de interes. In acest timp am trecut de mai multe ori pe aici, cautand un ascunzis bun pentru o geocutie.
  • Piatra Uriasului de la Asau: Uriasul adormit - Piatra seamana cu spinarea unui urias. Noroc ca ne lasa sa il calarim.
  • Piatra Zimbrului - Ciuperca de piatra: Pietrele de sub Varful Piatra Zimbrului - Am ajuns pe Varful Piatra Zimbrului in doua randuri. De fiecare data fara a sti de existenta geocutiei de aici, nefiind, pana de curand, publicata pe site.
  • Palatul Culturii - Targu Mures: Expusa, dar totusi ascunsa - Cutie gasita cu ajutorul lui Andrixnet. Mi-a placut ascunzatoarea geocutiei.
  • Parcul Pompierilor - Baile Tusnad: Plimbare prin Baile Tusnad - Cu ocazia plimbarii mele prin Baile Tusnad am gasit si aceasta geocutie.
  • Concretiuni de Feleac: Nice hide, wonderful woods - I had a 15km afternoon walk, started from Cluj. Went to Feleac, but not on european road, other road, trekking.
  • Ruinele bisericii reformate Benic: Relativ usor de gasit - A fost relativ usor de gasit desi nu am mers foarte pregatiti. Am pus inauntru o clema de par, singurul lucru care il aveam la noi.

Ai ajuns in Pietroasa si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Pietrele Cohului? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Timis, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!