Cariera Cetate

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Cariera Cetate - dupa inregistrare.

Cazemata de pe Dealul Bugeac - detaliu cazemata bugeac salcuta
Cazemata de pe Dealul Bugeac - detaliu
Drumul si calea ferata Sandominic
Drumul si calea ferata
7928 Targu Mures lac Fabrica caramida
7928
Piatra Móric 3 Piatra Móric
Piatra Móric 3

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Cariera Cetate!

>>> Vizitati Cariera Cetate si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Cea mai apropiata localitate este Corna, se afla la 1 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Corna: 4
Cariera Carnic-Napoleon
Salasul Boarilor Muntii Trascau
Muntele Dambau se ridica deasupra orasului Zlatna, varful avand altitudinea de 1369 m, fiind cel mai inalt varf din Muntii Trascau.
Fagul imparatului Muncelu
Biserica veche din satul PonoareBiserica veche din satul Ponoare
Satul Ponoarele este acum centrul unui geoparc ce cuprinde, pe langa cunoscutele monumente naturale, podul natural, campul cu lapiezuri, lacurile Zatonul Mare si Mic, padurea de liliac, mai multe monumente istorice sau etnografice: biserica de lemn, Moara Cracucenilor, morile de pe Valea Morilor.
Castrul roman Potaissa Taul Anghel
Piatra BulbuciPiatra Bulbuci
Piatra Bulbuci este o rezervatie geologica si geomorfologica, constituita dintr-un bloc masiv de calcar cu aspect de turn de cetate, inalt de 78 m.
Piatra Corbilor Lacul Tarnita Pietrele Negre
Case din piatra Ceru-Bacainti
Comuna Ceru Bacainti, din judeþul Alba, este singura localitate din tarã unde se mai gãsesc locuinte construite integral din piatra, de la fundatie pana la acoperis.
Lacul Gilau
Cheile Tureni Traseu vizitare tip via ferrataCheile Tureni Traseu vizitare tip via ferrata
Relieful ariei naturale protejate este unul spectaculos si salbatic, iar noul traseu ingust si accidentat, vizitatorii traind senzatii unice.
Castrul roman Ighiu Izbucul Ponor
Izvorul Bilascu Padurea FagetIzvorul Bilascu Padurea Faget
Are nevoie de mentenanta. Carnetelul era semnat, tot astazi, cu cateva ore inaintea mea. Am gasit si aceasta geocutie.
Cheile BorzestiCheile Borzesti
nu aveam GPS cand umblam pe acolo. Am gasit geocutia. Am gasit aceasta geocutie.
Biserica de lemn Ghioncani
In data de 5 mai 2024, in noaptea de Inviere, biserica a fost distrusa in totalitate de un incendiu, cauzat probabil de o lumanare aprinsa si lasata nesupravegheata.
Cucurbata Mare Muntii Bihor Lacul Ciugud
Biserica catolica din Turda
Hramul bisericii, Sfanta Maria - Nasterea Sfintei Fecioare.
Cascada Ciucas Am fost la cascada Ciucas cu bicicleta.
Cascada Vanatara Dupa o scurta cautare, am gasit geocutia. Lacul Fantanele-Belis
Castelul Izvorul Ampoiului Botesti
Castelul si ruinele uzinei de  mercur sunt vestigii arhitectonice ale exploatarii cinabrului din zona Zlatna - Izvorul Ampoiului.
Lacul Luncoiu Detunata Goala Panorama Scarita-Belioara Cascada Rachitele
Cascada La Sipote Am gasit aceasta geocutie cu ocazia unei excursii in zona. Biserica unitariana - Rosia Montana Pasul Ponor
Cheile Rametului Salut zbuciumel. O vizita in Cheile Rametului. Cosul Hilii Via ferrata Cheile Turzii
Pestera Cainilor Bacaia
Denumirea pesterii provine de la o legenda, dupa care pe vremuri se aruncau aici animalele bolnave si puii de caini nedoriti.
Boga Biserica de sub lac Belis-Fantanele Iezerul Ighiel
Ruinele bisericii reformate BenicRuinele bisericii reformate Benic
Dupa ce ne-am furisat prin gardul din livada, ne-am intepat prin urzici si salcami, am gasit-o in final intr-o locatie cum nu se putea mai potrivita. Am gasit-o relativ usor pe baza descrierii. Locatie frumoasa pentru o iesire cu copii mici.
Calcarele de la AmpoitaCalcarele de la Ampoita
Jurnalul avea o singura pagina scrisa si continea injuraturi la adresa geocacherilor. Incercam protejarea geocutiilor prin restrictionarea accesului la informatii sensibile, in functie si de performanta si seriozitate.
Pietrele Albe Piatra Grohotisului Pestera Sura de Piatra Muntii Trascau Biserica scufundata Geamana Rezervatia Boholt
Pestera Huda lui PaparaPestera Huda lui Papara
Cutia nu este foarte usor de gasit deoarece sunt destul de multe locuri care se potrivesc descrierii. Am gasit aceasta geocutie cu ocazia unei excursii in zona.
La Pietri CeteaLa Pietri Cetea
Cele 3 puncte distincte sunt Picuiata, Ierboasa, si Mariuta.
Salina Turda
In momentul vizitarii salinei, nu am stiut ca exista o cutie in acest loc, dar cele vazute m-au incantat si consider acest loc o realizare a statului roman, fiind unica in tara.
Lacul Martinesti Crucea Granicerului Agarbiciu Pictura murala Alba Iulia Saua Bortigul Molhasurile de la Izbuce Stejarul Tebea Catedrala romano-catolica din Alba Iulia
Sub Piatra Corbului Rosia MontanaSub Piatra Corbului Rosia Montana
Dupa o vizita efectuata in mina am cautat geocutia, dar am gasit numai locul.
Piatra Bulzului Lunca Ampoitei
Pestera Studentilor Muntii Trascau :) am gasit-o azi. Avenul Dobru Huda Tatarilor
Cheile Intregalde Muntii Trascau Necesita ceva intretinere, capacul e spart. Gasita la plezneala, avand in vedere ca GPS-ul arata aiurea.
Hornul Magura Dudasului Zlatna
La nord-est de orasul Zlatna, pe dealul Magura Dudasului, se afla o interesanta ramasita a industriei comuniste din Romania, cea mai inalta constructie din judetul Alba.
Peninsula Farcasului Lacul Tarnita
Lavanda Garden Calarasi
In localitatea Calarasi din judetul Cluj, familia Kiraly cultiva pe o suprafata de 50 de ari lavanda, populara planta medicinala si ornamentala.
Taul Mare - Rosia Montana
Obiective cultural-istorice - Judetul Alba
* Detalii despre contextul istoric si semnificatia culturala dupa autentificare.

• Urmarire Cariera Cetate

• Sirul Stancilor - Muntii Piatra Mare: Sirul Stancilor in aprilie - Daca pana acum nu stiam ce este o firida naturala din stanca, am aflat acum. Multumim pentru lectia de geologie.
  • Livada Postei: Am gasit-o - Am gasit-o si eu. ;) 0-in 0-out.
  • Izvorul din paraul Pastravului - Ozunca-Bai: Paraul Pastravului in intuneric - Cand am ajuns in Ozunca Bai era deja intuneric. Deoarece cunosteam locul si am vazut deja si depunerea calcaroasa de langa izvor, m-am dus direct la geocutie.
  • Varful Harghita Madaras: Superb loc - Deja iarna a sosit aici, brazii erau acoperiti de zapada. Cutia este in conditii foarte bune.
  • Rasuflatorile Calde de sub Varful Tarnita - Muntii Berzunti: Rasuflatorile Calde de sub Varful Tarnita - Am abordat varful Tarnita dinspre nord, plecand de la lac. Muchia este garnisita cu stanci, deplasarea fiind problematica in special urcusul final.
  • Geo Negoiu - Muntii Fagaras: La mare altitudine - Am reusit sa ajung in sfirsit si la aceasta cutie aflata pe Negoiu. Am parcurs un frumos traseu.
  • Muntele Mic - Frumoasa: O noua cutie intr-un loc nou - Am primit urmatoarea instiintare de pe com. Am gasit stashnotes, cutia, o lumanare alba si resturile a 2 pungi de plastic, cu care am impachetat ramasitele gasite.
  • Bastionul Croitorilor - Cluj: In drum spre serviciu - Am gasit geocutia pe la ora 8:00, in drum spre serviciu. Multumesc.
  • Baia Calugarilor: Interesant loc - Foarte interesant locul si ansamblul bailor.
  • Varful Tatalui - Muntii Ciucului: Deocamdata starnit - Disparitia celor doua cutii de pe Muntele Tatalui (varf si Fantana Rece) mai mult m-a starnit, sa mai trec sa verific ascunzisurile - mai ales cand, se intampla, ca aici, - sa fac cate un traseu prin zona. Dar m-a starnit si mai mult ascunderea noilor cutii.
  • Izvorul Maria - Izvoru Muresului: De Rusalii - Apa buna si rece intr-o zi calda de iunie. Merita toti banii locatia propusa, si pentru setea sufletului, si pentru setea trupului.
  • Cimitirul eroilor - Zencani: Informatii despre Zencani-Toplita - Cimitirul Zencani, cartier al Toplitei si-a luat numele de la dealul sub care se afla. Are in cuprins o parcela unde sunt inmormantati pacientii spitalului de campanie nr 1305, mutat din Sibiu la Toplita in toamna anului 1916.
  • Pestera Huda lui Papara: Excursie de vara - Am gasit aceasta geocutie cu ocazia unei excursii in zona. Clipe de neuitat, pe care pot recomanda la toata lumea.
  • Cetatea Deva: Ai dreptate - Sorry, ai dreptate, nu m-am gindit.
  • Nou - Neudorf: Gasita - Am gasit cutiuta.
  • Lacul Vulturilor - Muntii Siriului: Confirmare esec - Asa cum a mentionat si Sorin Iov, am cautat in zadar cutia, bazandu-ne doar pe coordonatele ascunzisului si pe precizia GPS-ului (neexistand o fotografie), care ne-a tinut langa gardul imprejmuitor al cabanei de langa lac, in apropierea portii. Intre scandurile gardului n-am gasit decat un cpat de bat ce obtura un spatiu gol.
  • Sub Muntele Uroi: Cu circa un an in urma - Am gasit geocutia cu circa un an in urma, acum am vazut-o si aici pe site si m-am gandit sa o declar gasita. Locul cache-ului e intr-adevar deosebit, cu o vedere panoramica asupra Muresului.
  • Manastirea Carmelitana din Luncani: Carmelitani - La Iisus se ajunge pe o alee prin stanga. Se trece podul de lemn, se deschide poarta si se continua pe alee.
  • Gradina Zanelor - Cheile Bicazului: Amfiteatru - Distanta mica intre obiective (Suhard-Gradina) m-a intrigat. Credeam ca le desparte o rapa.
  • Treptele Rakoczi - Targu Mures: Cutiuta a disparut - Cutiuta nu mai e la locul ei si nu e nici in vecinatatea ascunzisului. Sesizez proprietarul ascunzisului sa puna o cutiuta noua.
  • Pseudosphaera - Targu Mures: Inscriptia de pe statuie - M-ar interesa daca inscriptia Din nimic am creat o alta lume noua a fost vizibila pentru voi? Din cate am inteles, lumina cade astfel pe text, incat se poate vedea doar 2-3 zile pe an, in jurul datei de 3 noiembrie.
  • Turnul Negru Brasov: Felicitari - Felicitari pentru prima geocutie gasita. Ascunzisul Turnul Negru Brasov este publicat si pe site-ul com.
  • Cetatea Talmaciu: La vanatoare fara pusca - Cand am ajuns sus la cetate am constatat ca ne lipseste gps-ul (uitat jos la masina). N-am disperat, desi nu mai stiam exact despre ce fel de zid era vorba in indicatia de cautare NV, NE, SE.
  • Bastionul Croitorilor - Cluj: Ascunzis curat - Unul dintre ascunzisurile curate. Atat imprejurimea cat si locul cutiei.
  • Stanca La Panda: Am lasat o maimuta verde - Am gasit geocutia cu ajutorul unei alte echipe cu care m-am intalnit in varf.
  • Piatra Scrisa - Piatra Mare: Piatra era la locul ei! - Doar Piatra Scrisa. La locul indicat de GPS am gasit mesajul geotrekking intr-o folie A4 si carnetelul, ambele la baza crevasei.
  • Tampa: Frumoasa locatie - Merita cautata. IN - Breloc si pix.
  • Cheile Borzesti: Zona este rezervatie naturala - Intr-o splendida zi de toamna am facut o excursie cu bicicleta in Cheile Borzesti. In jurul orei 14:00 am gasit aceasta geocutie.
  • Lacul Rosu: Am urmat indicatiile de traseu - In aceasta perioada lacul era inghetat, avand un farmec aparte. Cutia era bine ambalata, dar cu ceva condens.
  • Varful Papusa: Travel Bug-ul de pe Varful Papusa - Poti contacta pe com persoana care a plasat travel bug-ul in cutia de pe varful Papusa, sa logheze travel bug-ul in geocutia in care il vei pune tu. Astfel se asigura continuitatea urmaririi acestui travel bug.

Ai ajuns aici si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Cariera Cetate? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Alba, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!