Cheile Globului - Globu Craiovei

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Cheile Globului - Globu Craiovei - dupa inregistrare.

Jurnalul urmanczy pod acoperit
Jurnalul
Izvorul Elisabeta Sugas Bai
Izvorul Elisabeta
Locomotiva veche
Deasupra cascadei Cascada Tamina
Deasupra cascadei

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Cheile Globului Globu Craiovei!

>>> Vizitati Cheile Globului - Globu Craiovei si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Cea mai apropiata localitate este Globu Craiovei, se afla la 1,25 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Globu Craiovei: 1
Lacul Mic Oravita Lacul Valea Mare Motru Sec
Moara Dracilor din Cheile Tesnei Muntii MehedintiMoara Dracilor din Cheile Tesnei Muntii Mehedinti
In capatul lor amonte se afla o mica moara de apa, pana de curand functionala, langa care Tesna formeaza o mica dar spectaculoasa cascada.
Varful La Clince Muntii Retezat Bisericile din Plaiul Bulzului
Ciucevele CerneiCiucevele Cernei
Privind fotografiile atasate obiectivului ai putea crede ca ciucevele sunt reprezentate de micul laculet - e adevarat, pitoresc - de vizavi de placa informativa privind existenta rezervatiei cu numele generic Ciucevele Cernei.
Lacul Iovanu
Sequoiadendron Giganteum
Are o varsta de aproximativ 150 de ani, se afla la 4,4 km de Pestera Comarnic.
Cascada Sucu
Podul lui DumnezeuPodul lui Dumnezeu
Ascunzisul si geocutia (simplu si bine mascata) se pot gasi usor si fara GPS.
Cascada Ogasul Inelet
Sfinxul Banatean
Sfinxul Banatean, sau Sfinxul de la Toplet.
Canionul Valea Rea Cheile Nerei Hambarul de piatra Sasca Montana Poiana lui Roset
Cascada La Vaioaga Am avut noroc in a gasi aceasta cutie, deoarece am cautat destul de mult.
Pestera Veterani Dubova
Reprezinta o pestera naturala, fosila, amenajata de om.
Uzina hidroelectrica Grebla Locul fosilifer Svinita
Pestera Ponicova Dubova
Se afla in Muntii Almajului, in masivul Ciucaru Mare, in partea de vest a adapostului natural de la Cuina Turcului, intre Moara Dracului si Proluca Turcului.
Cascadele Sucului Cheile Cosustei
Cascada Bigar Fiind aproape de DN57B, a fost destul de usor de gasit.
Casa Verde Sasca Montana
In anul 2014 casuta a ajuns pe primul loc in topul The Natural Homes, a celor mai frumoase casute de cob din lume.
Cornetul Babelor si Cerboanei Cascada Moceris
Pestera Gura Plaiului Muntii Valcan
Se afla la nord de satul Topesti, pe teritoriul orasului Tismana, in abruptul calcaros al dealului Gura Plaiului.
Pestera lui Ion Barzoni Cascada Ropote
Cotul cu Aluni Tismana
Cotul cu Aluni - Tismana.
Cornetul Pocruiei
La Blide Muntele Mic Muntii Tarcu
Se prezinta sub forma unei lespezi din sist, pe care putem vedea 3 semisfere sau blide, de unde si denumirea blocului de piatra.
Lacul Prisaca
Turnul medieval RuieniTurnul medieval Ruieni
Am gasit geocutia amplasata la acest foarte interesant turn de observatie.
Cheile Arsasca Podul lui Traian Piatra Puscata
Castrul Roman Tibiscum
Vestigii istorice, ce definesc radacinile poporului nostru prin influenta culturii romane, aflate in apropierea localitatii Jupa de pe comunicatia Lugoj - Caransebes.
Locul fosilifer Delinesti
Tunelul Dragostei ObrejaTunelul Dragostei Obreja
Am profitat de ziua frumoasa de toamna.
Lacul Poiana Marului
Varful Biliana Muntii CerneiVarful Biliana Muntii Cernei
Este vorba despre un varf putin proeminent prin altitudinea sa (1361 m) si in comparatie cu cea a varfului din preajma (aproape 1500 m), dar mai ales cu forma si constitutia (calcaroasa) a acestuia (Zascolul Arjanei).
Izvorul Cosustei
Peretii calcarosi de la Izvorul Cosustei.
Pietrele Scorilo Varful Zlata Muntii Retezat Pestera Baluta
Pestera Fluturilor Dubova
Se afla in Muntii Almajului, Ciucaru Mare, Cheile Ponicovei, pe malul stang al raului Ponicova, deasupra Pesterii Ponicova.
Crovurile Medved si al Porcului Muntii MehedintiCrovurile Medved si al Porcului Muntii Mehedinti
Crovurile aflate sub culmea Muntilor Mehedinti, intre cheile Tesnei si cele ale Beletinei, sunt microdepresiuni formate in urma dizolvarii calcarului din subsol, numite, stiintific, polii, numele de crov fiind, de fapt, un regionalism.
Triunghiul misterios
Triunghiul misterios din padure.
Lacul Buhui
Cheile Susarei Sasca Montana
Cheile Susarei, sau Cheile Valea Morii, este arie protejata, rezervatie naturala inclusa in Parcul National Cheile Nerei-Beusnita.
Varful Domogledul Mare
Punct belvedere 3 Bahna
Punct de belvedere in apropierea locului fosilifer Bahna.
Locul fosilifer Apadia
Locul fosilifer Apadia este situat pe o faneata, in zona colinara a dealurilor interioare, identificata pe ogasele Ursului si Tiganului, din bazinul hidrografic Pogonis.
Tunelul Ad Orientem Teregova
Linia care se afla in apropierea Pasului Domasnea (Porta Orientalis, Poarta Orientala) la aproximativ 1,6 km nord-vest, a fost considerata principala legatura a lumii europene cu Orientul.
Varful Gugu Muntii Godeanu
Dealul Danila Ocna de Fier
Este un loc excelent pentru catarare sportiva, prezentand un perete vertical de aproximativ 50 m inaltime.
Belvedere Cazane Ruinele manastirii Sirinia Cozla Pestera Popovat Poiana Lunga Locul fosilifer Ezeris
Valori naturale - Judetul Caras-Severin

• Urmarire Cheile Globului
  • Localizare pozitie pe harta Globu Craiovei

• Biserica din Garciu: Cu multa asiduitate - Am cautat in zona indicata de fotografia ascunzisului, si raportandu-ne la indiciile oferite, dar in zadar. Am gasit insa, pitit, pe acolo pe unde speram sa fie cutia, un paharel de tuica (gol) ceea ce ne-a facut sa banuim ca cel care l-a lasat acolo a luat in schimb cutia.
  • Belvedere Piatra Soimului - Oituz: Ascunzis bine ales - Gasirea cutiei oferind emotie si satisfactie. Cutia, cat o eprubeta ceva mai larga, nu permite decat lasarea unor obiecte mici sau pliabile.
  • Biserica Reformata Ocna Sibiului: Biserica Reformata - Ocna Sibiului - Biserica este foarte interesanta prin stilul constructiei sale. Parfumul medieval se simte atat in interior cat si in exterior.
  • Concretiuni de Feleac: Multumesc - Am gasit cutia impreuna cu dadfac.
  • Concretiuni de Feleac: Am vizitat zona - Primisem coordonatele de la un prieten, si in dupa-amiaza aceea tocmai plecam din oras si am zis sa fac un mic ocol :) Aveam doar coordonate, fara descriere, fara hint, fara poze, absolut nici o alta informatie. Semnalul de la GPS era slab, incat abia isi lua fix pe sub copaci.
  • Sugas Bai: Tura cu bicicleta - Traseul intre Sfintu Gheorghe si Sugas Bai este ideal pentru o tura cu bicicleta. Este un peisaj foarte frumos.
  • Cascada Lomasita - Muntii Calimani: Domnisoara Lomasita si Domnul Lomasel - Ne-am apropiat de locatie de-a lungul paraului Lomasul, trecand prin Poiana Izvor si Poiana Puturosul. Se poate merge cu masina pana la confluenta paraului Lomasita si Cica Mare.
  • Casuta de pe muntele Cucu: Puncte auxiliare - Au ajuns. Dar sunt aprobate manual, pentru verificarea corectitudinii coordonatelor.
  • Turnul Apor - Baile Tusnad: Am gasit ascunzisul - La prima cautare, am crezut ca lipseste cutia, dar era doar alunecata foarte adanc in scorbura. Inainte de a repune cutia, am asezat cateva pietre in fundul scorburii, cu scopul de a evita o noua alunecare in jos.
  • Concretiuni de Feleac: Nice hide, wonderful woods - I had a 15km afternoon walk, started from Cluj. Went to Feleac, but not on european road, other road, trekking.
  • Calcarele cretacice de la Cisnadioara: Gasita - Am gasit cutia ascunsa.
  • Stanca Panaghia - Masivul Ceahlau: Prima tura de munte a anului - A fost dorinta unui prieten, sa urce pe renumitele scari de pe Ceahlau, despre care se poate citi atat de mult in ultimul timp. Noua scara de acces pe varful Toaca a fost inaugurata in 2018, de atunci nu am mai fost nici eu aici, astfel incat am ales ca prima tura de munte a anului, Ceahlaul.
  • Biserica din Grossau - Cristian: Gasita - Am gasit cutiuta.
  • Cetatea Brasov: La cetate - Am gasit cutia. Ne-a placut foarte mult cetatea.
  • Cetatea Malaiesti - Salasu de Sus: Inainte si dupa renovare - Am fost si inainte de renovare, cat si dupa renovare. Chiar daca totul pare fortat, e bine ca au dat atentie acestui obiectiv istoric, si repus in valoare.
  • Castrul Arutela: Cutie Arutela - Aam gasit-o, e acolo. Se ajunge usor, din soseaua principala se face pe varianta ocolitoare a Caciulatei, Calimanestiului.
  • Biserica ortodoxa din Radeana - Stefan cel Mare: Biserica ortodoxa din Radeana - Stefan cel Mare - Omul sfinteste locul, e valabil in Radeana. Te simti binecuvantat in acest loc.
  • Casuta de pe muntele Cucu: Coordonate intersectie - Iata coordonatele intersectiei despre care e vorba in comentariul anterior. Le-am trimis si sub forma unui punct auxiliar, dar poate n-au ajuns.
  • Cheile Borzesti: Zona este rezervatie naturala - Intr-o splendida zi de toamna am facut o excursie cu bicicleta in Cheile Borzesti. In jurul orei 14:00 am gasit aceasta geocutie.
  • Cascada Lomasita - Muntii Calimani: La cascada Lomasitei, apa multa in cutie - Dupa ce am ascuns o cutie la Manastirea de la Gura Izvorului, am gasit-o pe cea a Domnului Lomasel, i-a venit randul celei de la Cascada Lomasitei. Nu ne-a trebuit mult sa cautam, indiciile fiind lamuritoare.
  • Piatra Zimbrului - Ciuperca de piatra: Pietrele de sub Varful Piatra Zimbrului - Am ajuns pe Varful Piatra Zimbrului in doua randuri. De fiecare data fara a sti de existenta geocutiei de aici, nefiind, pana de curand, publicata pe site.
  • Poarta Schei: Am trecut pe aici - Harabeck si Iris (UC Team).
  • Biserica catolica - Ernei: Cautand nuci sub salcam - Era mult mai greu sa scot geocutia din ascunzis, fara sa fiu remarcat, decat sa gasesc ascunzisul. Omul care locuieste chiar vizavi de biserica imi urmarea fiercare pas, stand in poarta casei.
  • Pe culme - Piatra Soimului - Oituz: Culmea Pietrei Soimului are si o surpriza - Nu mai ajunsesem pe micul platou al Dealului Piatra Soimului de foarte multi ani. Si mai ales nu pe traseul impus de circuitul ascunzisurilor, propus de Trekkingklub.
  • Cimitirul Zathureczky - Baraolt: Cimitir reamenajat - Planuiam demult sa vizitez aceasta locatie, azi a venit si ocazia asteptata. Cimitirul a fost recent reamenajat.
  • Pestera de la Poarta Zmeilor: Excursie de vara - Am gasit aceasta geocutie cu ocazia unei excursii in zona. Clipe de neuitat pe care pot recomanda la toata lumea.
  • Poarta Doamnei - Poiana Brasov: Am găsit cutia - Este in stare excelenta, am pus in ea un omulet verde si o bricheta.
  • Parcul Sportiv Universitar Iuliu Hatieganu - Cluj-Napoca: Cel mai fain parc - Parcul cel mai fain din Cluj.
  • Lacul Filigeni - Obcina Laposului: Recomandari - Hartile traseelor prezentate pe muntesiflori.ro au o mare problema, sunt rotite.
  • Piatra Secuilor Nord - Muntii Trascaului: De doua ori pe Piatra Secuilor - In acel sfarsit de saptamana, am urcat de doua ori pe Piatra Secuilor. Odata sambata, dinspre Pestera Studentilor.

Ai ajuns in Globu Craiovei si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Cheile Globului? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Caras-Severin, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!