Navigheaza pe teren in timp real, te ajutam sa gasesti comoara ascunsa aici! Dupa autentificare.

Piatra Runcului

Piatra Runcului..

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Piatra Runcului - dupa inregistrare.

Cateva poze din albumul foto Piatra Runcului (in total 7 poze):

Piatra Runcului
Omul-maimuta de la Tulghes
Fereastra
Punctul de belvedere

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Piatra Runcului!

Vizitati Piatra Runcului si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

>>> Intra in zona tainica a cautatorilor de comori virtuale, si cauta geocutia terenului de joaca Geotrekking ascunsa aici!

Cea mai apropiata localitate este Tulghes, se afla la 2,27 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Tulghes: 2
Ce atractii importante si populare sunt in apropierea obiectivului turistic Piatra Runcului?
(detalii dupa autentificare)
Pietrele Rosii - Tulghes la la 250 m.
Stejaris - Tulghes la la 2,2 km.
Rezervatia Stejaris se afla pe versantul stang cu expunere sudica al Bistricioarei, Fata Runcului, unde apare stejarul brumariu pe o suprafata de 8 hectare. Speciile insotitoare obisnuite la altitudini joase sunt teiul pucios, jugastrul, si alunul.
Cripta armeneasca - Tulghes la la 2,6 km.
Cripta armeneasca din Tulghes este o cladire istorica cu o forma geometrica hexagonala, compusa din 3 nivele: subsol, parter, si un turn-(clopotnita). Cripta a fost construita de mesteri armeni la inceputul secolului 20.
Casa cu ceas - Tulghes la la 2,7 km.
Biserica de lemn Tulghes la la 4,1 km.
Monument istoric, biserica de lemn din Tulghes, a deservit si, temporar, cu ocazia hramului, Sf Arhangheli, o mai face si azi, comunitatea ortodoxa din sat.
Claia Mare din Poiana Mare Muntele Highes la la 6,2 km.
Mai multe stanci izolate sunt imprastiate in cuprinsul ei, printre care si Claia Mare, nume ce ne apartine. Pantele estice ale Muntelui Highes - Muntii Hasmas, acoperite fiind cu fanete, formeaza ceea ce localnicii numesc Poiana Mare.
Varful Highes Muntii Hasmasului la la 7 km.
Muntele Highes se afla la extremitatea nordica a Muntilor Hasmasului, printr-unul dintre picioarele sale facandu-se racordul cu Ceahlaul. Saua Obcina Rotunda - Dealul Tablei.
Castelul omului simplu Corbu la la 8 km.
In apropiere de iesirea spre vest din satul Corbu, in directia spre Borsec pe partea stanga, calatorul atent poate vedea o casa interesanta. Are mai multe usi, ferestre, balcoane si turnulete - constructia este clar o carpeala, dar totusi una atractiva, cu putina fantezie am putea sa-i zicem castel.
Biserica ortodoxa veche din Recea Tulghes la la 11,1 km.
Satul Recea este aflat la 9 km de Tulghes - resedinta comunala - pe drumul transmontan care duce la Ditrau.
Biserica ortodoxa noua din satul Recea Tulghes la la 11,2 km.
Satul Recea, sat al comunei Tulghes, se afla pe drumul ce leaga Tulghesul de Ditrau, un drum transmontan plin de pitoresc, dar neasfaltat.
Cascada Duruitoarea Muntii Ceahlau la la 12,8 km. Aceasta excursie a fost o idee brusca, colegul meu de drumetie nu a mai fost aici, astfel am ales Ceahlaul. Piciorul Schiop Masivul Ceahlau la la 13 km. Curmatura Piciorul Schiop Masivul Ceahlau la la 13,1 km. Belvedere asupra Duraului la la 13,2 km. Polita cu Arinis Masivul Ceahlau la la 13,2 km.
Piatra Lacramata Masivul Ceahlau la la 13,3 km.
Poteca din Curmatura Picioru Schiop, spre cabana Dochia, trece pe langa Piatra Lacramata, un martor tacut al vanturilor de pe munte. Traseul marcat cu cruce rosie, care urca din statiunea Durau, pe langa cascada Duruitoarea, spre Cabana Dochia, se intersecteaza in apropiere cu traseul din Curmatura Stanile, marcat cu banda albastra.
Manastirea Ceahlau la la 13,6 km.
Manastirea Ceahlau poarta hramurile Schimbarea la Fata si Sfantul Voievod Stefan cel Mare. Biserica a fost ridicata in cursul anilor 1992-1993, si a fost sfintita de catre mitropolitul Daniel.
Cabana Fantanele Masivul Ceahlau la la 13,7 km.
Acces spre cabana dinspre Durau, pe traseul marcat cu banda rosie, sau prin cascada Duruitoarea pe cruce rosie, apoi pe triunghi galben. In prezent, in Poiana Fantanele gasim o cabana moderna, cu restaurant si terasa in aer liber.
Varful Toaca Masivul Ceahlau la la 13,9 km.
Muntele Ceahlau este constituit dintr-un sistem de culmi radiare, cu altitudini de 1000-1300 m, ce converg in doua puncte de inaltime maxima, Ocolasul Mare 1907 m si varful Toaca 1904 m. Zona cea mai inalta a muntelui este reprezentata de un platou central, cu o latime de 1 km si lungime de 6 km, dispus pe directia nord-sud.
Scari acces Statia meteorologica Varful Toaca la la 13,9 km.
Pentru a facilita accesul intre statia meteorologica de sub Toaca si observatorul meteo de pe varf, in anii 70 a fost amplasata aici o scara din lemn. Aceste scari s-au deteriorat, singura modalitate de a urca pe varful Toaca fiind poteca turistica alunecoasa si nesigura.
Stanca Panaghia Masivul Ceahlau la la 14 km.
Stanca Panaghia se afla pe poteca marcata cu banda rosie, dintre cabana Dochia si cabana Fantanele, respectiv statiunea Durau. Se inalta cu mai mult de 70 m deasupra platoului. A fost dorinta unui prieten, sa urce pe renumitele scari de pe Ceahlau, despre care se poate citi atat de mult in ultimul timp.
Varful Vitos la la 14,1 km.
Am ajuns pe Piatra Vitos pe o ceata atat de deasa ca era sa-l ratam. Despre Piatra Vitos trebuie spus ca este unul dintre reperele majore - macar din punct de vedere peisagistic - al Muntilor Hasmas, dar aflat cam la periferia lor (strict geografic vorbind) si putin excentric fata de traseele uzuale din acesti munti.
Cetatea Bufnitei la la 14,1 km.
Printre curiozitatile turistice ale statiunii Borsec putem enumera Pestera cu Gheata, Grota Ursilor, formatiunea de travertin Dealul Rotund, Cetatea Bufnitei, si nu in ultimul rand izvoarele de apa minerala.
Belvedere Detunate la la 14,3 km.

Piatra Runcului in limba maghiara - magyarul: Veres-kõ Gyergyótölgyes

Valori naturale - Judetul Harghita

• Urmarire Piatra Runcului

• Lacul Cuiejdel - I: Lacul Cuejdel I - Am gasit foisorul presupunand ca este cel din coada lacului adica din extremitatea nordica a lui conform pozei Mam uitat sub el unde lipsea o scandura Iam dat ocol cautand la baza lui dar presupun ca a fost aruncata la gunoi odata cu ecologizarea/ curatenia ce sa facut la lac asta vara.
  • Culmea Iavardi: La vanatoare, cu cartuse oarbe - Am ajuns pe Varful Iavardi odata cu o ploaie marunta dar deasa. Care n-ar fi trebuit sa ne impiedica sa gasim cutia.
  • Cascada Paraului Saritor: Am sarit la tinta! - Marcajul spre cascada seamana cu o tinta de tragere. Asa ca a tintit si eu obiectivul.
  • Sonda straveche de la Poieni - Targu Ocna: Usor de gasit, mai greu de scos - Am parcat pe marginea drumului, undeva intre sonda straveche si cimitirul eroilor, deplasandu-ma apoi pe jos pana la ambele ascunzisuri. Geocutia este foarte usor de gasit, mai greu de scos insa din ascunzis.
  • Zoo Targu Mures - Platoul Cornisa - Targu Mures: Plimbare prelungita de sambata seara - In timpul unei plimbari prelungite de sambata seara tarziu, care s-a intins cu o plimbare in jurul gradinii zoologice, am trecut si pe aici. Cutia a fost usor de gasit si continutul era in regula.
  • Cetatea Deva: Am gasit-o impreuna cu prietena - Am gasit-o impreuna cu prietena mea Alina si niste amici. Foarte buna ascunzatoare.
  • Piatra Tabulata - Siculeni: Muzeu forestier la Stogul de Piatra - Am urcat azi pe varful Harghita Siculeni. Am oprit la Piatra Tabulata, pentru a verifica geocutia.
  • Monumentul lui Gheorghe Donici - Stefan cel Mare: Nu era sa fie - Am vrut sa caut zece ascunzisuri in aceasta zi. Dar s-a inserat, si am ajuns doar la noua.
  • Cetatea Racu: O zi minunata - Ziua de azi a fost o zi minunata, nu numai din punct de vedere meteo, ci si din alte considerente. Am ajuns la aceasta cetate, de existenta careia nu stiam pana acum.
  • Cozmeni: Am gasit foarte usor copacul - Dar nu si cutia. Ascunzisul e simplu si evident, dar cutia lipseste.
  • Partia Csipike - Harghita-Bai: Izvoarele din apropierea partiei de schi Csipike - In apropierea partiei de schi Csipike se afla mai multe izvoare minerale. Este interesant, ca cel mai aproape se afla izvorul Piricske, iar izvorul cu numele de Csipike se afla putin mai departe in padure.
  • Cetatea Turia: Cand ai noroc, si ursul doarme inca - Dupa ce am pierdut timpul cu obiectivele de vizitat de pe Valea Iadului, ne-a mai ramas doar putin timp pana la inserare. Am parcat pe drumul forestier, vizavi de confluenta cu paraul Cetatii Turia.
  • Ruinele bisericii reformate Benic: Acces usor - Locatie frumoasa pentru o iesire cu copii mici. Cutia in stare foarte buna.
  • Valcele - Drumul apelor minerale: O statiune parasita - Statiunea balneoclimaterica Vilcele a trait anii de aur in secolul XX. Dupa comunism a urmat democratia si rezultatul se vede foarte bine.
  • Fortareata de piatra - Piatra Soimului - Oituz: Am cucerit fortareata - Inca un obiectiv interesant de pe Piatra Soimului pe care il stiam de mult. Am dat surprinzator de repede peste ascunzis.
  • Sarea lui Buzau: Poate cam in goana trenului - Poate am cautat cam grabit cutia de n-am gasit-o, desi am cercetat destul de amanuntit subsolul indicat in fotografie si de coordonate. Cat despre obiectiv, din cauza dezinteresului total al autoritatilor (dar care se lauda cu existenta sa), la care se adauga mizeria antropica de nestavilit, acesta pare a nu oferi nimic deosebit vizitatorului.

Ai ajuns aici si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Piatra Runcului? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Harghita, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!

Copyright © 2007-2024 Geotrekking.ro, site-ul geotrekking in limba romana. Toate drepturile rezervate. Geodrumetie, ghid turistic Romania, drumetii, geoobiective si atractii turistice. Documentam atractiile turistice ale Romaniei de 17 ani, 1 luni si 20 zile!