Varful Tutuiatu - Muntii Macinului

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Varful Tutuiatu - Muntii Macinului - dupa inregistrare.

7488 Gorodis Garados Sandominic
7488
Monument al eroilor - in fata bisericii biserica poian
Monument al eroilor - in fata bisericii
Viaductul Mina 1 Viaduct Mina Valea Garbea
Viaductul Mina 1
Copaci uscati si cazuti Nascalatul punct belvedere
Copaci uscati si cazuti

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Varful Tutuiatu Muntii Macinului!

>>> Vizitati Varful Tutuiatu - Muntii Macinului si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Cea mai apropiata localitate este Greci, se afla la 2,49 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Greci: 112
Cetatea Ibida Slava RusaCetatea Ibida Slava Rusa
Este singura cetate al carei spatiu fortificat este strabatut de un curs de apa, si prezinta lucrari de indiguire, canalizare, poduri.
Cetatea de calcar de pe Dealul EdirlenCetatea de calcar de pe Dealul Edirlen
In plus, pe varf se afla si urmele unei cetati de refugiu de prin sec V-III ante Cr, foarte putin cercetata din punct de vedere arheologic.
Mormantul lui Sari Saltuk Baba Dede Babadag
Se pare ca are mormante si mausolee in mai multe locuri din lume, iar explicatia ar fi ca este un exemplu in ochii publicului de azi.
Manastirea CerbuManastirea Cerbu
Dupa ce am facut o plimbare in padurea Topolog, si am gasit boboci de bujori, m-am oprit la Manastirea Cerbu. Cred ca am gasit copacul despre care se vorbeste in informatia ajutatoare, a se vedea poza atasata, dar toate scorburile erau goale.
Stejarul din Valea Cozluk Muntii MacinuluiStejarul din Valea Cozluk Muntii Macinului
Desi m-am invartit in jurul lui, am cotrobait in toate gaurile din stejar, nu am gasit geocutia.
Cismeaua de langa biserica Sfantul Atanasie Niculitel
Au fost descoperite apeducte de tip tubuli ceramici si de tip canalis structilis.
Muzeul de arta orientala Babadag
Este gazduit in Casa Panaghia, fosta scoala pentru copiii turcilor si tatarilor in prima parte a secolului XIX.
Saua Tutuiatu Muntii Macinului Locul fosilifer Tirighina Barbosi Varful Piatra Raioasa Muntii Macinului
Dealul cu bujori CiucurovaDealul cu bujori Ciucurova
Sosind dinspre nord, am gresit intersectia. Am reusit destul de usor sa gasim poiana cu bujorii.
Cetatea Nufaru
Cetatea Noviodunum IsacceaCetatea Noviodunum Isaccea
Cetatea antica se afla in vestul Isaccei, pe malul Dunarii, la 2 km distanta, ajungandu-se la ea pe un drum neintretinut.
Lacul Catusa Balta Albina
Sfinxul Dobrogei Muntii Macinului
Sfinxul Dobrogei - Saua Serparu.
Lacul Hazarlic
Vechiul cimitir turcesc IailaVechiul cimitir turcesc Iaila
Pe panta vestica a pasului, sub culme, se afla un vechi cimitir turcesc, zice-se parasit, desi, de la unul dintre locuitori am aflat ca n-ar fi decat neingrijit.
Locul fosilifer Bujoarele
Pestera de la Stanca Dealul ConsulPestera de la Stanca Dealul Consul
Dealul Consul are o alcatuire mai putin comuna, pe de o parte din roci vulcanice, pe de alta parte dintr-un soclu de calcare triasice, intr-o klippa de acest gen fiind cantonata si Pestera de la Stanca.
Dealul Asan Podisul BabadaguluiDealul Asan Podisul Babadagului
Podisul Babadag continua, fiziologic vorbind, culmea Muntilor Macin incepand din pasul Iaila sau Carapelit, ajungand pana pe malul Lacului Razelm.
Varful Tuguiata Podisul BabadaguluiVarful Tuguiata Podisul Babadagului
Am gasit geocutia foarte usor, dar am constatat ca aceasta este deteriorata. Avand in vedere ca veneam de la dealul cu bujori de langa satul Atmagea.
Cetatea Cius Garliciu
Bazilica paleo-crestina Niculitel
A fost ridicata la sfarsitul secolului al IV-lea, in timpul domniei imparatilor Valens si Valentinianus, si a suferit modificari in secolul al V-lea, in timpul domniei imparatului Theodosius al II-lea.
Mormantul lui Gazi Ali Pasa Babadag
Este o cladire avand o forma hexagonala, ce dateaza din secolul al XVII-lea.
Castelul de apa Braila
Castelul de apa - Strada Gradinii Publice, Gradina Mare, Braila.
Templul societatii meseriasilor Galati
Cladirea dateaza din 1896, si a fost construita de Societatea Meseriasilor.
Biserica din Telita FrecateiBiserica din Telita Frecatei
Biserica satului Telita - relativ de curand, declarata monument istoric - este renumita prin arhitectura specifica bisericilor slave si prin numarul de turnuri, 6 sau 7.
Cismeaua Kalaigi Babadag
Apa izvorului este folosita de catre pelerinii musulmani pentru spalarea rituala.
Cismeaua din valea Lozova Valea Teilor
Localitatea Valea Teilor este resedinta al comunei cu acelasi nume.
Valea Mahomencea Casimcea
Acces pe drumuri agricole, din dreptul localitatii Corugea, din drumul dintre Rahman si Casimcea.
Revarsarea Saua Sulucu Muntii Macinului Lacul Brates
Spinarea dinozaurului Pietrele MarieiSpinarea dinozaurului Pietrele Mariei
Desi am facut toate delusoarele Pietrelor Mariei si am vazut si creasta dinozaurului, indicatiile prea generale si pietrele din imagini prea multe si asemanatoare nu mi-au dezvaluit geoascunzisul.
Termele romane Cetatea DinogetiaTermele romane Cetatea Dinogetia
Termele romane se afla la aproximativ 150 m distanta, in directia sud-est, de la cetatea antica Dinogetia.
Podul si cazematele germane de langa Balta SalcutaPodul si cazematele germane de langa Balta Salcuta
Am vizitat podul ce n-a fost intr-o zi fierbinte de vara. Prima data am ajuns la capatul nordic al ramasitelor podului german. Desi am mai vizitat ruinele podului german, carora de altfel le-am admirat trainicia, nu stiam ca au si secrete.
Cismea cu apa nepotabila Babadag
Conform afisului lipit pe zidul cismelei, apa nu este buna de baut.
Izvorul Cozluk Muntii MacinuluiIzvorul Cozluk Muntii Macinului
Nu mi-am propus parcurgerea intregului traseu turistic Cozluk, pe marcajul punct rosu. Soarele mi-a zambit atat de pe piatra cat si de pe copac, harletul era la locul lui, frunzele erau asternute frumos, dar cutiuta a fost de negasit.
Sub Pietrele Mariei Muntii MacinuluiSub Pietrele Mariei Muntii Macinului
Pietrele le-am gasit, ascunzisul de asemeni, vant cat cuprinde. Ajungand in muntii Macin, primul geoobiectiv vizitat de mine au fost Pietrele Mariei.
Varful Sulucu Mare Muntii Macinului Balta Zatun Balta Seaca Movila Miresii
Cetatea EnisalaCetatea Enisala
Dupa descoperirea plajei de la Vadu cu minunatul ei cadou de bun venit.
Moara de apa Stefan Nuca Valea Teilor
Este fosta moara de apa a lui Stefan Nuca, lasata in paragina.
Fantana de leac Lacul Lozova
Crucea celtica NiculitelCrucea celtica Niculitel
Pe potcoava de dealuri - ale Niculitelului - ce inconjoara localitatea Niculitel s-au descoperit urmele unei cetati, apreciata a fi dacica, precum si cele ale asa-numitului Troian - Val al lui Traian - un val de pamant cu caracter defensiv din epoca romana ori bizantina.
Varful Tuguiata Batrana Podisul BabadaguluiVarful Tuguiata Batrana Podisul Babadagului
Dupa ce am pus o cutiuta noua in ascunzisul de pe varful Tuguiata, mi-am continuat drumul spre Tuguiata Batrana.
Malul Dunarii langa IC BratianuMalul Dunarii langa IC Bratianu
Profitand de vremea frumoasa de dupa revelion, am trecut Dunarea dupa cutiutele ascunse , cele mai apropiate.
Lacul Turcoaia
Minaretul si geamia turceasca Babadag
Cladirea este monument de arta musulmana, are un pridvor monumental cu arcade, iar langa se afla un minaret inalt de 21 m.
Lacul Iacobdeal TurcoaiaLacul Iacobdeal Turcoaia
Este numit de catre localnici La fantana.
Dealul ConsulDealul Consul
Pentru masivitate, vigurozitate si zveltete, pentru salbaticia reliefului isi merita renumele de munte, chiar daca are doar 333 m.
Cetatea Beroe Cetatea Traian Cariera Macin
Coltanii MariColtanii Mari
Cele mai vechi din Dobrogea expuse la suprafata, varsta caledonica circa 600 milioane de ani.
Pestera de la Moara Dealul ConsulPestera de la Moara Dealul Consul
Dealul Consul, preponderent alcatuit din roci vulcanice - porfire variat colorate - are la baza strate de calcar triasic, in care este cantonata si Pestera de la Moara.
Varful Cozluc Muntii MacinuluiVarful Cozluc Muntii Macinului
Dintr-o eroare impardonabila - nostra culpa - am botezat varful Cozluc, unde am instalat o geocutie, cu numele altui varf, Suluc (care sunt, de fapt, doua, Mic si Mare). Planul meu a fost ca dupa parcurgerea Cheilor Chediului sa ajung cumva si pe varful Cozluc, respectiv la geoascunzis.
Valori naturale - Judetul Tulcea

• Urmarire Varful Tutuiatu
  • Localizare pozitie pe harta Muntii Macinului

• Muntele de sare - Praid: Poteca educativa Muntele de sare Praid - Am parcurs poteca educativa din rezervatia naturala Muntele de sare de langa Praid. Traseul educational prezinta locuri interesante, formatiuni din sare si bai cu namol sarat.
  • Piatra Zimbrului - Ciuperca de piatra: Pietrele de sub Varful Piatra Zimbrului - Am ajuns pe Varful Piatra Zimbrului in doua randuri. De fiecare data fara a sti de existenta geocutiei de aici, nefiind, pana de curand, publicata pe site.
  • Varful Simon - Muntii Stanisoarei: Varful Simon - Traseu frumos Zapada tare pe alocuri portiuni fara Ceata sa risipit un pic pe varf Gasit ascunzisul Scotocit bine sub pietrele respective ce ies din pamant langa fagul cu pricina din poza dar banuiesc ca a mai sapat un animal ceva acolo caci nu am gasit kinderul. Ori a cazut din locas si panta fiind mare sa tot dus Ramane sa il mai caut la primavara :)Recomand coborarea pe partea opusa a VF Simon si imediat stanga la vale din saua ce urmeaza langa mesteceni pentru a face un circuit pe forestierul ce iese la Bisericani.
  • Varful Moldoveanul - Muntii Fagarasului: Moldovene! - Am urcat aici prin Valea Rea, timp de 4 ore cu tot cu odihna si foto. Te cuprind sentimente necunoscute pana acum.
  • Biserica de lemn din Bucea: Cruce - Am gasit cutiuta in drum spre Cluj. La drum e o biserica mai mare, pe linga care am parcat apoi am urcat la biserica mica.
  • Cetatea Feldioara: Multumim pentru cutie - Florin, Luminita, Flori si Petru.
  • Biserica din Garciu: Din a doua incercare - De aceasta data am mers direct - conform indicatiilor si fotografiei - la ascunzis, gasind si cutiuta, aflata in buna stare. Atasam o fotografie a jurnalului.
  • Turnul Olarilor - Sibiu: Gasita - I found the small box, right like in the description. Nice towers.
  • Cheile Tisitei: Raspuns - POI este abrevierea de la Point of Interest, adica Punct de Interes. In acest loc nu este inca ascunsa o geocutie, deci poti fi tu acela care ascunde una.
  • Drumul Transharghita: Transharghita - Am trecut pe Transharghita cu un ARO. Era un drum extraordinar de fain .
  • Avenul Licas: Licas - Am urcat la varf pe marcaj din valea Suhardului, cu trecere pe la refugiul din saua Licas, la varf si apoi la aven. Am prins o zi calduroasa, senina si lunga.
  • Treptele Rakoczi - Targu Mures: Dimineata pe racoare - Dimineata pe racoare, mergand spre scoala, am urcat tretele Rakoczi. Prin nu stiu ce minune imi aduc aminte ca undeva de-a lungul scarilor este o cutiuta magnetica.
  • Varful Harghita Madaras: Harghita Madaras - Am gasit geocutia in stare buna. Sa speram ca nu vor lua pietrele de pe ascunzis pentru construirea unor gramezi sau inscriptii proprii.
  • Biserica Neagra Brasov: Nu puteam sa ratam cutia - Nu puteam sa ratam aceasta cutiuta. Vanatoare in grup.
  • Parcul Indragostitilor - Targu Mures: Am gasit-o - Am gasit geocutia, cu zozo si malna.
  • Baltile Nemirei: Baltile Nemirei - Dupa un parcurs de 90 minute de la Varful Nemira Mare, pe la crucea metalica a lui Carpinis, pe Scari la vale, pe fostul drum forestier de exploatare in jos, apoi la stanga la intersectia cu drumul de la Balti spre Ciunget. Zona baltilor este propice buretilor de padure.
  • Dealul Melcilor: Foarte frumos loc - Destul de complicat. Grupul Mihai, Dana, Alex, Sebi.
  • Sibiu: Cred ca o sa merg mai departe - Am gasit locatia, fiind prima cutie pe care o caut. N-am fost pregatit nici macar cu un pix, noroc cu un bar din apropiere.
  • Izvorul Maria - Izvoru Muresului: Izvorul da, cutia ba - Gasirea locatiei nu ridica nici un fel de probleme, noi am abordat-o de pe drumeagul ce duce pe Varful Gretes. Din pacate, cutia, se pare, ca a disparut.
  • Concretiunile paraului Roua: Canyon si cascada spectaculoasa pe paraul Roua - Am parcat masina aval de ascunzis, la vreo o suta de m. Apoi am pornit pe jos sa caut geocutia, respectiv sa descopar concretiunile paraului Roua.
  • Sfinxul si Babele - Muntii Bucegi: Cu spatele la Babe - Venind dinspre Cabana Piatra Arsa am pornit GPS pe telefon, ca nu cumva sa trec si sa trebuiasca sa ma intorc. Aparatul mi-a aratat directia, dar a strambat din nas la cum arata muntele.
  • Podul si cazematele germane de langa Balta Salcuta: Dupa ce a plecat ciobanul cu turma de oi - Prima data am ajuns la capatul nordic al ramasitelor podului german. Vazand ciobanul si turma de oi care se odihneau chiar langa ascunzis, langa capatul sudic, am decis sa urc mai intai pe dealul Bugeac.
  • Baile Dugas - Danesti: De dragul furnicilor, nu! - Nu ne-am indurat sa mai stricam inca odata (pentru noi ar fi fost prima oara) micul musuroi de furnici care era cladit in fata ascunzisului. Oricum parea ca scoarta se stransese, ingustand mult gaura (e reactia arborelui la agresiunea furnicilor - nu e nici o gluma).
  • Panorama Sfantu Gheorghe: Deasupra orasului Sfantu Gheorghe - Daca iesiti din orasul Sfantu Gheorghe spre localitatea Valcele, merita sa va opriti pentru a va potoli setea la izvorul din apropiere. Apoi sa urcati pe deal, sa cautati aceasta geocutie si sa admirati privelistea ce se deschide spre oras.
  • Resturile cazematelor de pe Dealul Beleu: Fortificatia Casinu Nou - Multumita comentariului anterior am reusit sa adunam cateva informatii despre fortificatia de pe Dealul Beleu. In perioada 1940-1944 Ungaria a edificat Linia Arpad.
  • Lacul Andreoaie - Boistea: Cutie noua la Lacul Andreoaie - În trecere pe la lac am constatat devalizarea ascunzisului si disparitia geocutiei. Cum aveam la mine una goala am reamenajat ascunzisul, ascunzand mai bine cutia.
  • Poiana Alba: Poiana Alba in noiembrie - Chiar daca initial eu am fost cel care a incercat sa miste piatra care ascundea geocutia, din cauza ca aceasta nu s-a miscat, am inceput sa caut in alta parte. Pana la urma cutia a fost gasita in acest loc.
  • Pestera Sfantul Ioan Casian: Locatie deosebita - Am pornit sa explorez zona Manastirii Pestera Sfantului Ioan Casian la primele ore ale diminetii. In curtea manastirii o tablita ne arata poteca care duce spre pestera.
  • Partia Csipike - Harghita-Bai: Izvoarele din apropierea partiei de schi Csipike - In apropierea partiei de schi Csipike se afla mai multe izvoare minerale. Este interesant, ca cel mai aproape se afla izvorul Piricske, iar izvorul cu numele de Csipike se afla putin mai departe in padure.
  • Cascada Bucias: Cascada Bucias - Frumoasa cascada, frumos si punctul de belvedere. Doar informatia de inaltime a GPS-ului m-a deranjat.

Ai ajuns in Muntii Macinului si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Varful Tutuiatu? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Tulcea, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!