Poarta Raiului - Fundatura Ponorului

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Poarta Raiului - Fundatura Ponorului - dupa inregistrare.

Buncarul 5 paraul mare buncar
Buncarul 5
Schitul Ostrov - 2 Schitul Ostrov
Schitul Ostrov - 2
Izvorul amenajat Apor Baile Tusnad izvor Apor Mikes
Izvorul amenajat Apor
Biserica de lemn din Papauti - 4 biserica lemn papauti
Biserica de lemn din Papauti - 4

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Poarta Raiului Fundatura Ponorului!

>>> Vizitati Poarta Raiului - Fundatura Ponorului si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Cea mai apropiata localitate este Federi, se afla la 2,39 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Federi: 8
Cetatea Capalna Varful Valea Rea Muntii Retezat Lacul Caprelor Muntii Retezat Cetatea medievala de la Cucuis Lacul Negru Muntii Retezat
Parangul MareParangul Mare
Cu ocazia unei excursii in muntii Parang-Capatina, intr-o vreme de iarna, am gasit aceasta geocutie.
Taul dintre Brazi
Taul dintre Brazi este situat la altitudinea de 1740 m, in plina padure de molid, aproape de limita sa superioara, lateral fata de firul paraului Gales.
Cascada Lolaia De la cabana Carnic, unde am lasat masina, am luat-o pe jos pana la cascada si am inspirat aerul curat, cu iz de cetina, al muntelui si m-am bucurat de racoarea padurii. Cei mai multi care viziteaza Retezatul sosesc dinspre nord, venind pe valea Nucsoarei, pana la cabana Carnic, aici fiind limita drumului permis pentru autoturisme. Castrul roman de la Bumbesti-Jiu Varful Parangul Mic Muntii Parang Formatiunile eocene de la Sacelu Varful Oslea Romaneasca Muntii Godeanu
Podul roman Ohaba de sub PiatraPodul roman Ohaba de sub Piatra
Ruinele podului roman de la Ohaba de sub Piatra.
Cornetul Pocruiei Lacul Curat Muntii Retezat Poarta Bucurei Muntii Retezat
Podul natural BanitaPodul natural Banita
Nu poate fi vazut de la distanta, din apropiere, nici chiar stand pe pod.
Lacul Pietrele Muntii Retezat Varful Prelucel Muntii Retezat Cascada Moara Dracilor Rezervatia Cristesti
Coloana fara sfarsitColoana fara sfarsit
Coloana fara sfarsit, Targu Jiu.
Varful CarjaVarful Carja
De pe varf avem o priveliste frumoasa, spre vest catre valea Jiului de Vest, si spre est catre varful Parangul Mare, respectiv mai multe lacuri glaciale.
Pestera Gura Plaiului Muntii Valcan
Se afla la nord de satul Topesti, pe teritoriul orasului Tismana, in abruptul calcaros al dealului Gura Plaiului.
Piatra Tarnovului Lacul Galcescu Muntii Parang Lacul Judele Muntii Retezat Cheile Crivadiei Lacul Ciomful Mare Muntii Retezat Taul Tapului Muntii Retezat Cascada Boroncioaia Densus
Cindrel
Felicitari pentru gasirea geocutiei. Am luat o moneda de 10 coroane cehe si o bricheta.
Rapa RosieRapa Rosie
Felicitari pentru gasirea geocutiei. Am gasit cutia, multumesc.
Lacul Rasucit Muntii Retezat Sfinxul Lainicilor Cascada Apa Spanzurata Varful Bucura Unu Muntii Retezat Lacul Chincis Cincis-Cerna Lacul Iezer Saua Plaiului Mic Muntii Retezat
Calcarele de la Valea MicaCalcarele de la Valea Mica
Calcarele de la Valea Mica sunt o rezervatie geologica constituita din doua blocuri calcaroase sub forma a doi piloni masivi, cu inaltimi de 30 m si 16 m, ce domina majestuos depozitele de flis intens erodate.
Stanca Dintele Aninoasa Lacul Mare Muntii Retezat
Varful Papusa A doua geocutie gasita. Din ceata de pe Papusa a crescut varful Peleaga.
Pintenii din Coasta Jinei Mlastina Pesteana Bordul Tomii Muntii Retezat Lacul Zanoguta Muntii Retezat Varful Lacului Muntii Retezat
Rezervatia de zimbri Padurea Slivut Hateg
Refacerea speciei zimbru in Romania a inceput in anul 1958, cand au fost aduse in padurea Slivut de langa Hateg, doua exemplare din Polonia.
Pietrele Scorilo Lacul Lia Muntii Retezat Curmatura Bucurei Lacul Iovanu Lacul Canciu
Saua Gemanarea Muntii ParangSaua Gemanarea Muntii Parang
Saua Gemanarea se afla intre varfurile Stoienita si Gemanarea, de la Stoienita spre sud.
Izbucul Cerna Lacul Violeta La Politi Valea Gauri
Valori naturale - Judetul Hunedoara

• Urmarire Poarta Raiului
  • Localizare pozitie pe harta Fundatura Ponorului

• La Rascruce - Muntii Ciucas: Multumesc pentru precizare - Una dintre cele doua cutii metalice era inchisa cu lacat, cealalta era deschisa. Inauntru mizerie, si nimic din ceea ce ar semana cu o sonda.
  • Ulmul din Capeni: Ceea ce era afara, era si inauntru - Am inconjurat ulmul de cateva ori, cautand in toate cavitatile posibile. Copacul este plin cu vietati, furnici, muste si viespi.
  • Babele la Sfat - Muntii Ciucas: Sfatoasele bunicute - Locul atrage atentia calatorului, ca toate celelalte tentatii inconjuratoare. Le-am pozat din 2 laturi, sa inteleg daca se cearta sau chicotesc pe seama turistilor.
  • Cetatea Rasnov: Am gasit - Multumesc pentru geocutie.
  • Varful Biliboc - Muntii Tarcaului - Zona Ghimes: Varful Biliboc - Pe o vreme de toamna ca in basme, intr-un peisaj reconfortant, am ajuns la varful si monumentul Biliboc. Merita urcusul.
  • Parcul Indragostitilor - Targu Mures: Am gasit-o - Am gasit geocutia, cu zozo si malna.
  • Calcarele cretacice de la Cisnadioara: Incarcare poze - Trebuie sa redimensionezi pozele, astfel incat pozele sa aiba mai putin de 400 KB. Iar latimea, respectiv inaltimea sa fie mai mica decat 1024 pixeli.
  • Coloanele de bazalt de la Racos: Virusul jocului - Felcitari. Inseamna ca am reusit sa-ti transmit virusul jocului.
  • Apa Imputita - Paraul Lupului: Un loc ascuns cu o atmosfera aparte - M-am apropiat de ascunzis dinspre intrarea in parcul cu animale salbatice, urmand paraul Lupului. Nu exista o poteca clar batuta, astfel incat a trebuit sa inaintez prin padure, respectiv pe malul paraului.
  • Monumentul si cimitirul din Pasul Casin - Culmea Nyerges: Ascunzis drive-in - Cu toate ca am trecut de mai multe ori zilele astea prin pasul Casin, nu am oprit pana acum, sa gasesc geocutia ascunsa aici. Eram putin si grabit, si vroiam sa folosesc timpul ramas pana la inserare pentru ce era mai important drumetiile planuite.
  • Biserica unitariana din Calnic: Clopotnita - Clopotnita din lemn din secolul VIII, realizari ale arhitecturii populare locale. Datorita ingeniozitatii cu care au fost realizate, partile componente fiind inbinate exclusiv cu cuie de lemn, sint unicate in judet.
  • Crucea de pe Plaiul Ugra: Urcare contra cronometru - Trec destul de des prin zona, dar nu a fost inca sa fie, sa am timp sa urc pe plaiul Ugra. Azi, un prieten a venit sa sadeasca niste flori in cimitirul satului, astfel incat am folosit ocazia, sa vin cu el si sa urc pana la cruce.
  • Cetatea Brasov: Usor de localizat - Am gasit aceasta comoara. Locul este destul de usor de localizat.
  • Salina Turda: Salina Turda - In momentul vizitarii salinei, nu am stiut ca exista o cutie in acest loc, dar cele vazute m-au incantat si consider acest loc o realizare a statului roman, fiind unica in tara. Asa cum este reamenajata, atrage foarte multi turisti si nu numai romani, ci din toate colturile lumii.
  • Baile Cibre - Frumoasa: Ascunzisul bailor - Fotografia de la Baile Cibre care arata ascunzisul nu mai corespunde intru-totul cu realitatea. Disparand ornamentul cu simbolurile secuiesti, indeosebi soarele.
  • Lemnia: Nu sunt sigur - Comparand fotografia cu poza ascunzisului gasit de mine, seamana, dar totusi parca nu e. Aceasta geocutie a fost gasita ultima data acum doi ani.
  • Mestecanisul Reci: Ostasul impietrit - De atitea ori am trecut in fata ostasului sus amintit spre Covasna. Am gasit si geocutia de mai multe ori, asa ca era si timpul sa anunt si pe acest site.
  • Sub Pietrele Mariei - Muntii Macinului: Pietrele erau, pe Maria nu am vazut-o - Pietrele le-am gasit, ascunzisul de asemeni, vant cat cuprinde. De Maria, insa, nici urma :o) In zona nu era decat un cioban care se ascundea si el de vant la adapostul micii creste, sabotandu-ne fara sa stie activitatile de cautare.
  • Fantana cu troaca: Ascunzis drive-in - Am sosit la fata locului, dinspre Dambul Pietros, cu masina. Am oprit chiar langa ascunzis, am deschis portiera.
  • Piatra Secuilor Sud - Muntii Trascau: Gasita - :) am gasit o azi.
  • Izvorul vietii si Crucea Sfantul Ioan Casian: Completari la descriere - Izvorul nu se afla chiar in Poiana Crucii, ci doar langa, intr-o vale acoperita cu vegetatie deasa. Nici crucea nu se afla chiar langa izvor, ci la marginea poienii denumita Poiana Crucii.
  • Biserica evanghelica Turnisor - Sibiu: Frumos - Am avut noroc ca am gasit poarta deschisa. Era liniste, asa ca am gasit usor ascunzisul.
  • Gara Mica - Sovata: Foto lamuritoare - Trimit un zoom al fotografiei pe care se vede mai bine situatia blocului in cauza.
  • Palatul Brukenthal - Avrig: Concediu - In cadrul concediului, in drum spre Moieciu de Sus, impreuna cu prietenii nostri din Satu Mare (Corina si Puiu) ne-am oprit la Palat sa bem o cafea si sa ne racorim cu o socata la umbra pomilor seculari. Pentru scurt timp am evadat in spatele Palatului in cautarea cutiei si am avut norocul sa o gasesc si sa o loghez.
  • Dealul Cetatii - Campul Cetatii: Alunul cu comoara - Nu este prima data cand urc pe Dealul Cetatii. Am mai gasit si vechea geocutie, disparuta acum.
  • Stanca Cucului de la Bogata: Piatra cu piton? - Ascunzisul este aproape drive-in, in fata stancii fiind loc destul pentru parcare. Iar accesul pana la geocutie este unul comod.
  • Apa Rosie - Baile Tusnad: Am lasat-o ultima - La iesirea nordica din Tusnad, e usor de gasit. Faza cu Becks e foarte tare.
  • Sibiu: Gasit azi - Found it today.
  • Treptele Rakoczi - Targu Mures: Cutiuta a disparut - Cutiuta nu mai e la locul ei si nu e nici in vecinatatea ascunzisului. Sesizez proprietarul ascunzisului sa puna o cutiuta noua.
  • Varful Ciomatu Mare - Muntii Bodoc: Pe urmele ursilor - Avand atatea locuri frumoase de vizitat in tara, am cam neglijat locurile apropiate. Pe nemeritate, imprejurimile lacului Sfanta Ana sunt locuri de care nu poti sa te plictisesti.

Ai ajuns in Fundatura Ponorului si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Poarta Raiului? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Hunedoara, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!